خبر ترامپ از سازش بین سودان و رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

خبر ترامپ از سازش بین سودان و رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور آمریکا عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با سودان را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 23
کد خبر: ۶۴۰۹۷

به گزارش راهبرد معاصر  «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه اعلام کرد سودان با عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل موافقت کرده است.

این سومین توافق عادی سازی است که طی دو ماه اخیر با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

کاخ سفید در بیانه خود افزود که پیوستن کشور دیگری به توافق ابراهیم، گام بزرگ مهمی به سوی تحقق صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید.

امروز ترامپ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تماس چهارجانبه‌ای درباره سازش میان خارطوم و تل‌آویو داشتند.

همچنین در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و آمریکا درباره ایجاد روابط اقتصادی و تجاری میان خارطوم و تل‌آویو توافق حاصل شد.

بر اساس بیانیه مشترک، توافق آغاز روابط اقتصادی و تجاری در حال حاضر با تمرکز بر کشاورزی صورت خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن گام‌هایی را برای حفظ حق حاکمیت سودان و همکاری با دیگر شرکا برای کاهش بدهی‌های سودان اتخاذ خواهد کرد.

عصر امروز خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی ارشد خبر داد که امروز توافق میان سودان و رژیم صهیونیستی درباره گام‌های عادی سازی روابط اعلام خواهد شد. 

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد».

خبرآنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده