صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۱۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 30
کد خبر: ۱۰۰۳۳۴
محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی در گفتگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد؛

دولت سیزدهم و ضرورت بازسازی اعتماد عمومی

محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی در خصوص توانایی دولت سیزدهم در بازسازی «اعتماد عمومی» به چیدمان کابینه دولت آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور افرادی موفق در کابینه با کارنامه اجرایی که قبلاً داشتند و همچنین بررسی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی شد، این دولت توانایی بازسازی اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی خود را دارد.

 

 

«محمدکاظم انبارلویی»، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با «راهبرد معاصر» با اشاره به تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت بازسازی اعتماد عمومی توسط دولت سیزدهم گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت 20 نکته کلیدی را بیان کردند که یکی از این نکات مسئله مهمی به نام بازگشت اعتماد به جامعه است. مسئله بازسازی انقلابی، عقلانی و فکورانه در همه عرصه‌های مدیریتی دولت می تواند این اعتماد را بازگرداند.

 

وی افزود: مسئله «مردمی بودن» رفتارهای دولتمران، بویژه رئیس جمهور که مورد تائید رهبرانقلاب نیز قرار گرفت و بیان کردند سفر رئیس جمهور به اهواز و رودررو سخن گفتن با مردم و به میان مردم رفتن و شنیدن مستقیم مطالبات آنها و رابطه بی واسطه با آنها می تواند این اعتماد را بازگرداند. نکته دیگر مسئله «پرهیز از اشرافی‌گری» و اتخاذ سبک زندگی دولتمردان بر اساس زندگی طبقه متوسط و مردم عادی است و اگر دولت بخواهد به سمت اشرافی گری برود نمی تواند اعتماد عمومی را جلب کند.

 

انبارلویی به موضوع آسیب دیدن اعتماد عمومی در دولت قبل نیز اشاره کرد و یادآور شد: مطلبی که در دولت گذشته وجود داشت این بود که نتوانستند به وعده های خود عمل کنند و با پررویی تمام می گفتند ما به وعده ها عمل کردیم و آمار غلط ارائه می دادند که این امر به اعتماد مردم آسیب می زد. با این حال این دولت یک وعده هایی به مردم داده است که باید یک زمانبندی برای اجرای آن تعیین شود و بر اساس وعده ای که داده شده مردم بدانند که در چه مقطع زمانی دولت به آن عمل خواهد کرد. اگر دولت نتواند به وعده خود عمل کند باید از مردم عذرخواهی کند.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت هماهنگی تیم اقتصادی دولت و شنیده شدن صدای واحد از درون دولت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نکته دیگر که مقام معظم رهبری بیان کردند این بود که از درون دولت حرف واحد بیرون آید. اگر قرار باشد چند حرف از درون دولت بیرون آید، بویژه در حوزه راه‌حل‌های اقتصادی، این موضوع به اعتماد مردم آسیب می زند. همچنین بحث مبارزه با فساد و فسادستیزی می تواند دولت را موفق کند که اعتماد مردم را جلب کند و سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهد. درباره مسائل اقتصادی هم این چنین است، یکی از شاخص های رضایت مردم این است که بدانند دولت مشکلات اقتصادی انها را حل می کند یا خیر. این هم یکی از مولفه های مهم اعتمادسازی است.

 

محمدکاظم انبارلویی نسبت به بازسازی اعتماد عمومی توسط دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد و با اشاره به چیدمان کابینه دولت آیت‌الله رئیسی گفت: با توجه به حضور افرادی موفق در کابینه با کارنامه اجرایی که قبلاً داشتند و همچنین بررسی‌هایی که در مجلس شورای اسلامی شد، این دولت توانایی بازسازی اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی خود را دارد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: