صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 06
کد خبر: ۱۰۱۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

اخبار فرهنگیان / اطلاعیه جدید درباره اعمال مدرک دوم فرهنگیان

مرکز برنامه‌ ریزی منابع انسانی و اموراداری اطلاعیه ای درباره اعمال مدرک دوم فرهنگیان که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یا هم سطح دارند، صادر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر مرکز برنامه‌ ریزی منابع انسانی و اموراداری اطلاعیه ای درباره اعمال مدرک دوم فرهنگیان صادر کرد. بر اساس آخرین اخبار فرهنگیان ، معلمانی که 1400  قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر یا مقطع تحصیلی هم سطح را دارند در صورت درخواست فرم موافقت با ادامه تحصیل، چنانچه رشته تحصیلی آنان در شرایط احراز پست مورد تصدی فعلی پیش بینی شده باشد، با رعایت مفاد بخشنامه‌ های مذکور و سایر ضوابط می‌ توانند نسبت به تکمیل فرم پیوست اقدام کنند.

در اطلاعیه این مرکز آمده است: پیرو بخشنامه‌­های شماره 710/11 مورخ 1394/6/17 و 710/47 مورخ 1399/10/27 به اطلاع می­‌رساند؛ کارکنانی که  در سال­‌ تحصیلی1401-1400  قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر یا مقطع تحصیلی هم سطح را دارند در صورت درخواست فرم موافقت با ادامه تحصیل، چنانچه رشته تحصیلی آنان در شرایط احراز پست مورد تصدی فعلی پیش بینی شده باشد، با رعایت مفاد بخشنامه‌­های مذکور و سایر ضوابط می‌­توانند نسبت به تکمیل فرم پیوست اقدام نمایند. تاکید میگردد؛ علاوه بر رعایت دقیق  شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­‌بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) رعایت مفاد بخشنامه شماره 710/47 مورخ 1399/10/27 (کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط یک مقطع تحصیلی و مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور که در واحدهای آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، فقط دو مقطع تحصلی بالاتر) الزامی است. ضمناً به جز فرم پیوست این اطلاعیه، ارائه هر فرم دیگری برای کارمندان متقاضی ادامه تحصیل در سال­‌تحصیلی جاری مجوزی ندارد .ناصر سلیمانزاده، رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و اموراداری

 

 

ابلاغ قانون الزام مدرک دوم فرهنگیان

قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که در جلسه علنی روز سه شنبه ۱۱ آذرماه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، طی نامه شماره ۱۱۲۱۱۵ مورخ ۹۹/۱۰/۰۴ توسط رییس جمهور ابلاغ شد.گفتنی است، بر اساس تبصره ماده (۳) این قانون، وزارت آموزش و پرورش مکلف است در سال ۱۳۹۹ نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند، اقدام کند.این قانون در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ یازدهم آذرماه یکهزار و سیصد و نود و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۶/۹/۱۳۹۹ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۷۴۲۳۲/۳۴ مورخ ۳/۱۰/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال شده است.

 

 

نحوه اعمال مدرک دوم فرهنگیان

قانون الزام آموزش و پرورش به اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان بر اساس نکات زیر قابل اجراست:

۱. رعایت احراز شرایط پست های سازمانی در رابطه با اعمال مدرک، موضوع بخشنامه ۱۱/۷۱۰ – ۹۴۰۶۱۷ (مرتبط بودن رشته تحصیلی با پست مورد تصدی یا مدرک فعلی و قبلی) الزامی می باشد.

۲. بخشنامه اعمال مدرک دوم صرفا نیروهای آموزشی را شامل میشود.

۳. کادر اداری (حتی مشمولین بخشنامه ۲۳۰) مشمول بخشنامه اعمال مدرک دوم نمی گردند.

۴. تاریخ اجرای بخشنامه ۹۹۱۱۰۱ می باشد، لذا تمامی مدارکی که طی سنوات قبل اخذ شده اند از تاریخ مذکور اعمال خواهند شد.

۵. همکارانی که با رعایت مرتبط بودن رشته تحصیلی با پست مورد تصدی، قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر قابل اعمال در حکم را دارند پس از قبولی در دانشگاه، میتوانند جهت اخذ مجوز ادامه تحصیل چه برای نیمسال اول و چه برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و به بعد، به کارگزینی مراجعه فرمایند.

۶. فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان (ورودی سال ۹۱ و به بعد )که با مدرک لیسانس استخدام قطعی شده اند، می توانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از آن را در حکم خود دریافت نمایند.

۶. همکارانی که با دیپلم دانشسرا استخدام قطعی شده اند و پس از آن مدرک کاردانی را ارائه نموده اند، مدرک لیسانس آخرین مدرک قابل اعمال برایشان خواهد بود.

۷. همکارانی که با دیپلم دانشسرا استخدام قطعی شده اند و پس از آن مدرک کارشناسی پیوسته را ارائه نموده اند، می توانند تا مقطع کارشناشی ارشد ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از آن را نیز در حکم خود دریافت نمایند.

۸. همکاران فارغ التحصیل از تربیت معلم(ورودی های قبل از سال ۹۱) که با مدرک فوق دیپلم استخدام قطعی شده اند، مدرکشان حداکثر تا کارشناسی ارشد قابل اعمال می باشد.

۹. همکاران فارغ التحصیل متعهدین دبیری(ورودی های قبل از سال ۹۱) که با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شده اند میتوانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از اعمال مدرک را در حکمشان دریافت نمایند.

۱۰. همکاران خدماتی که با مدرک سیکل استخدام شده باشند و بعد از آن مدرک دیپلم را ارائه دهند، چون حداقل مدرک برای تغییر رسته و رشته شغلی، لیسانس می باشد، نمی توان مدرک فوق دیپلم را برایش اعمال کرد پس مدرک دیپلم آخرین مدرکشان خواهد بود.

۱۱. همکاران خدماتی اگر بعد از مدرک سیکل و دیپلم، لیسانس پیوسته را ارائه نمایند، در صورت تغییر رشته شغلی مدرک لیسانس قابل اعمال خواهد بود.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
سلام
با مدرک فوق دیپلم استخدام قطعی شدم که کمتر کسی این شرایط داشت و اکنون بخاطر ارتقا سطح علمی که در برابر دانش آموزان امروزی کم نیارم
مدرک دوم هم گرفته ام و اکنون کار پست اداری دارم چرا باید اعمال نشود شاید مدیر بعدی من را برکنار نمود مگر نه اینکه دو باره باید بروم مدرسه .