صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 07
کد خبر: ۱۰۱۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به کدام خانوار تعلق می گیرد؟

این روزها سوال یارانه بگیران این است که یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به کدام خانوار تعلق می گیرد؟

به گزارش راهبرد معاصر یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به کدام خانوار تعلق می گیرد؟ این سوال یارانه بگیرانی است که این روزها منتظر افزایش میزان یارانه هستند. اما در پاسخ به آنها باید گفت، یارانه ۹۰۰ هزار تومانی مربوط به خانواده هایی است که دارای فرزند چند قلو هستند . سال گذشته میزان مستمری این خانواده ها ۴۷۹ هزار تومان بود که امسال به رقم بین ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. مبلغ این یارانه به تعداد چند قلوها بستگی دارد. البته به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین این مستمری بعد از سن ۷ سالگی فرزندان قطع می‌شود. این مبلغ ماهانه واریز می شود به طوری که خانواده‌های دارای فرزند سه قلو ماهانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

 

 

جزییات یارانه ۹۰۰ هزار تومانی

آنگونه که مدیرکل توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی گفته مبلغ مستمری یارانه خانوارهای دارای فرزند چند قلو امسال افزایش یافته است. خانواده‌هایی که دارای فرزند دو قلو یا چند قلو هستند مستمری و یارانه ماهانه دریافت می‌کنند. مبلغ این یارانه و اینکه کدام خانوارها شامل آن می‌شود بستگی به تعداد چندقلوها دارد.یارانه ماهانه خانواده‌های دارای فرزند دو قلو تنها به خانواده‌های دهک‌های یک تا سه درآمدی تعلق می‌گیرد. اما درباره خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بیشتر هیج محدودیت دهکی وجود ندارد و به همه این خانواده در هر دهک درآمدی که باشند، یارانه تعلق می‌گیرد.

به گفته فاطمه عباسی مبلغ مستمری این خانواده‌ها سال گذشته ۴۷۹ هزار تومان بود. اما در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و مبلغ آن با توجه به بُعد خانوار چندقلوها بین ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.همچنین به گفته این مقام مسئول در بهزیستی، در ارتباط با خانواده‌هایی که دارای فرزند چهارقلو و بیشتر هستند با همکاری و مساعدت ستاد مسکن سازمان و سازمان‌های دیگر، در ارتباط با تأمین مسکن آنها اقداماتی صورت گرفته است.

 

 

طرح جدید برای نوزادان و خانوارهای دارای فرزند چند قلو

این تنها طرح جدیدی است که برای نوزادان و خانوارهای دارای فرزند چند قلو اجرا می‌شود. اما سوال دیگر درباره مبلغ یارانه نوزادان در سال ۱۴۰۰ است. با توجه به آنچه تاکنون اعلام شده یارانه نوزادان تازه متولد شده مانند دیگر اعضای خانواده است و مبلغ آن تغییر نکرده است.همچنین قرار بود دولت به نوزادان تازه متولد شده در سال ۱۴۰۰ سهام یک میلیون تومانی بدهد که سرنوشت این طرح هم هنوز مشخص نیست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: به خانواده‌های با بُعد ۴ نفر ۹۰۰ هزار تومان و خانواده‌های با بعد ۵ نفر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود، این مستمری بعد از سن ۷ سالگی فرزندان قطع می‌شود، اما برای حمایت بیشتر از آن‌ها احتمالاً در آینده طرحی اجرا خواهد شد.پری میرزایی با اشاره به حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان بهزیستی حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در راستای ترویج فرزندآوری است، یکی از این حمایت‌ها پرداخت مستمری است و این خانواده‌ها تا پایان سن ۶ سالگی فرزندانشان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شود.وی اظهار کرد: به خانواده‌های با بعد ۴ نفر ۹۰۰ هزار تومان و خانواده‌های با بعد ۵ نفر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود، این مستمری بعد از سن ۷ سالگی فرزندان قطع می‌شود، اما برای حمایت بیشتر از آن‌ها احتمالاً در آینده طرحی اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین افزود: تأمین بخشی از هزینه‌های شیر خشک تا سن دوسالگی و پرداخت کمک‌های موردی برحسب نیاز مانند ودیعه مسکن، درمان و یا خدمات آموزشی و مشاوره و مددکاری از دیگر خدمات این نهاد به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو است.بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بهزیستی استان قزوین، وی بیان کرد: در حوزه مسکن هم به خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو به بالا و با سن کمتر از ۷ سال خدمات داده می‌شود که سال گذشته چنین خانواده‌ای در استان نداشتیم.این مسئول گفت: مستمری خانواده‌های دارای سه‌قلو بدون انجام آزمون وسع برقرار می‌شود، اما برای خانواده‌های دارای فرزند دوقلو باید یکی از قل‌ها دچار بیماری باشد یا خانواده از روش‌های کمک بارداری، دارای فرزند شده باشد.میرزایی خاطرنشان کرد: خانواده‌های دارای فرزند چندقلو باید مدارک خود را به بهزیستی‌های شهرستان‌های محل اقامت ارائه دهند تا بعد از استعلام و آزمون سنجش وسع به آن‌ها خدمات داده شود.

 

 

یارانه ۹۰۰ هزار تومانی کی واریز میشود ؟

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های حمایتی این سازمان گفت: ۸۳ خانواده دارای چند قلو در استان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند که از این تعداد ۷۸ خانواده دارای سه قلو و پنج خانواده دارای چهار قلو هستند.اشرف عسگری به پرداخت کمک هزینه معیشت ماهانه به همه خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بیشتر و پرداخت هزینه معیشت ماهانه به خانواده‌های دارای فرزند ۲قلو اشاره کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه معیشت موردی، تامین بخشی از شیرخشک مورد نیاز فرزندان خانواده‌های دارای فرزند چند قلو بخشی از کمک‌های حمایتی بهزیستی استان به این خانواده‌ها است.وی اظهار داشت: خانواده‌های دارای فرزند سه قلو ماهانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان امسال  مستمری دریافت می‌کنند و خانواده‌های دارای فرزندان ۲ قلو در شرایطی که در سه دهک پایین باشند کمک موردی و مستمری دریافت می‌کنند.عسگری افزود: پرداخت مستمری و کمک موردی و حمایت‌های دولت از این خانواده‌ها در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تا پایان ۶ سالگی پرداخت می‌شود .وی گفت: تمام خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بالاتر برای دریالفت مستمری نیاز به آزمون وسع نیستند  و از کمک هزینه معیشت به صورت ماهانه بهره‌مند می‌شوند.

 

 

فیلم /حمایت بهزیستی از خانواده‌های چند قلو دهک‌های درآمدی پایین

مدیرکل بهزیستی مازندران: پدر و مادری که فرزند سه قلو دارند یک میلیون و صد هزار تومان مستمری دریافت کردند و خانواده‌هایی که تعداد قل‌های بالاتری دارند هم به صورت دائم همین مبلغ را دریافت می‌کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همیشه تنها ی بی کس ..
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
سلام خدا جان .مگه شما آفرید کار خوب ما صدای مارا نمی شنوید واز درد ما خبر ندارید .آخه خدا ی مهربان همه کس بی کسان .در کلام الله آمده بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را .خدا جون اینجا دارم شاهد می گیرم .برس به داد ما معلولان بی پارتی خدا جون از نداری داریم میمیریم.اخه دوتا معلول تو یه خانواده رو تورو به بزرگیت قسم روزی یک بار قطعه قطعه نکش .خدا جون مددکار م من و تهدید میکنه آخه دردمو به کی بگم.خدا به اسمت قسم یخچال ما به جز آب وتخم مرغ هیچی به خودش ندیده .آخه چرا خدا چرا ما رو داری اینطوری عذاب میدی ولی بزار حرفم وبا یک شعر تمام کنم...عاشقم کردی بیا رحم من بیچاره کن .یا سگ کوی خودت کن یا شهر آواره. کن‌.....