صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 14
کد خبر: ۱۰۲۱۵۳

توافق اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین با کشور عراق

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: سهمیه زائرین ایران در نهایت ۶۰هزار نفر تعیین شد و شرط هر دو کشور برای اعزام به مراسم اربعین دریافت دو دز واکسن کرونا هست و تست pcr از شروط عراق بود.

به گزارش راهبرد معاصر حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا که در ساختمان وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد آخرین تصمیمات برای مراسم اربعین در سفر نخست وزیر عراق به ایران ملاقات هایی با همکاری وزیر خارجه کشورمان داشتیم و مسائلی که نهایی نشده بود در این جلسه مطرح شد و روز گذشته تیمی به عراق اعزام کردیم و ساعتی قبل آخرین توافقات به امضا رسید.

 

وی افزود: سهمیه زائرین ایران در نهایت ۶۰هزار نفر تعیین شد و شرط هر دو کشور برای اعزام به مراسم اربعین دریافت دو دز واکسن کرونا هست و تست pcr از شروط عراق بود.

وی بیان داشت: در زمان اخذ ویزا نیازی به این تست نیست ولی زمانی که لازم است وارد فرودگاه ایران برای اعزام به عراق می روند باید تست pcrکه ۷۲ساعت از آن گذشته است را داشته باشند.

 

ذوالفقاری ادامه داد: مقرر شد وزارت بهداشت ایران از همه زوار تست PCR را بصورت رایگان دریافت کنند و اگر کسانی در برگشت تستشان مثبت شود قرنطینه خواهند شد و ویزا به مدت یک ماه خواهد بود.

معاون امنیتی انتظامی تاکید کرد: وزیر کشور در رفتن زائرین سمت عراق از طریق مرز زمینی توافق صورت نگرفت و همه مرزهای زمینی به عراق ممنوع است ولی برای کاهش هزینه ها، زوار در برگشت می توانند از طریق مرز مهران می توانند برگردند و نیازی به بازگشت هوایی نیست و تدارکاتی برای برگشت زوار از مرز مهران انجام خواهیم داد./فارس

نظر شما