صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۴۸
  • سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱
  • Tuesday 22 November 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 18
کد خبر: ۱۰۲۶۵۸

جزییات اینترنت رایگان دانشجویان در سال جدید

یک نماینده مجلس از وزیر ارتباطات درخواست کرد تا در سال تحصیلی جدید نیز اینترنت رایگان دانشجویان برای آنها فراهم شود.

به گزارش راهبرد معاصر با شیوع کرونا و آموزش غیر حضوری در دانشگاه ها سال گذشته وزارت ارتباطات 60 گیگابایت اینترنت رایگان به دانشجویان اختصاص داد. حالا سوال اینجاست در سال تحصیلی جدید طرح اینترنت رایگان دانشجویان اجرا می شود. البته امروز یک عضو مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر ارتباطات از او خواسته است تا بسته اینترنتی جدید در سال تحصیلی جدید به دانشجویان ارائه شود.

 

 

درخواست اینترنت رایگان دانشجویان

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از نامه خود به وزیر ارتباطات خبر داد و اظهار داشت: در نامه‌ای به آقای زارع پور خواستار اختصاص بسته اینترنتی رایگان به دانشجویان در سال تحصیلی جدید شدیم.وی افزود: به هر حال در سال گذشته، بسته اینترنتی رایگان به دانشجویان اختصاص یافت که ضمن کاهش هزینه های این قشر، باعث تسهیل در امور تحصیلی و مجازی آنها شد؛ لذا ضرورت دارد این خدمات در سال جدید تحصیلی هم ارائه شود.

متن نامه نماینده اصفهان به وزیر ارتباطات درباره بسته اینترنتی رایگان به دانشجویان به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر زارع پور

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

باسلام و احترام،

همانگونه که مستحضرید در سال گذشته، بسته اینترنتی رایگان به دانشجویان اختصاص یافت که ضمن کاهش هزینه های این قشر عزیز، باعث تسهیل در امور تحصیلی و مجازی این قشر شد.باتوجه به ابنکه ترم تحصیلی جدید دانشگاهها به صورت مجازی برگزار می شود، پیرو درخواست جمعی از دانشجویان و اساتید، اختصاص مجدد بسته اینترنتی توسط دولت مردمی سیزدهم، ضروری به نظر می رسد.در همین راستا مستدعی است دستور فرمایید بررسی و اقدام لازم بعمل آید. مزید امتنان است اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده، مطلع نمایند.

 

 

 

اینترنت رایگان برای دانشجویان سراسر کشور

این خدمت شامل دانشجویان مراکز دانشگاهی و حوزوی در تمامی مقاطع می‌باشد

در صورت هرگونه سوءاستفاده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حق محدود کردن این خدمت را خواهد داشت

فعال‌سازی بسته های اینترنتی منوط به طی مراحل قانونی مربوط به تایید اطلاعات می‌باشد

در این طرح امکان فعال سازی بسته هدیه اینترنتی توسط اپراتورهای همراه و ثابت فراهم شده است. لذا جهت احراز هویت دانشجویان و طلاب گرامی، درج شماره تلفن همراه تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی می‌باشد.

هر کدملی صرفا یک مرتبه حق ثبت‌نام در سامانه را دارد. لذا در انتخاب اپراتور و درج شماره تلفن همراه دقت نمایید. پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، به هیچ وجه امکان تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت

در صورتی که به‌دلیل عدم وجود اطلاعات پایه‌ای، ثبت نام با موفقیت انجام نشود، در آخرین مرحله ثبت نام، امکان ثبت اعتراض در سامانه پیش بینی شده است. بدیهی است جهت اخذ تایید، اعتراضات به صورت دوره ای در اختیار مراجع ذی ربط (وزارت عتف، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز حوزوی) قرار می گیرد و شایسته است که ذی نفعان، موضوع را از سازمان‌های مذکور پیگیری نمایند.

دانشجویان می‌توانند به سایت ICTGIFT.IR مراجعه و برای دریافت بسته ثبت نام کنند. و یا از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071611 تماس بگیرند. کارشناسان سامانه صدای مشاور مراحل ثبت نام را برای دانشجویان انجام می دهند.

 

 

چطور ۶۰ گیگ اینترنت دانشجویی رایگان بگیریم؟

سال گذشته در فرآیند پیش‌بینی‌شده، امکان فعال‌سازی بسته‌ هدیه بر روی تلفن همراه دانشجویان و طلاب و یا بر روی تلفن ثابت (ADSL)، وجود دارد. بسته هدایا با حجم ۶۰GB و برای بازه زمانی شش‌ماهه پیش‌بینی شد و حداکثر پس‌از گذشت ۱۰روز از اتمام مهلت ثبت‌نام، در حساب کاربری انتخابی ، منظور شد.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: