صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۳۶
  • يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 11 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 21
کد خبر: ۱۰۳۰۱۶

آمادگی دولت و مردم عراق برای پذیرایی از زوار ایرانی اربعین

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین در عراق از آمادگی کامل عراق برای استقبال از زوار خارجی و همچنین افزایش بخش‌های مختلف خدماتی، بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و رفاهی در این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر «محمدعلی انوشه» مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین در عراق گفت که دولت عراق با آمادگی کامل و افزایش بخش‌های مختلف خدماتی، بهداشتی، امنیتی، اجتماعی و رفاهی، گیت‌های ورودی در فرودگاه‌های نجف اشرف و بغداد راه افزایش داده تا زوار خارجی بتوانند با سهولت و سریع‌تر، خود را به مراسم بزرگ بین‌المللی اربعین امام حسین علیه‌السلام برسانند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه خبری العهد لبنان خاطرنشان کرد که به دلیل شیوع کرونا سال گذشته زوار خارجی و ایرانی از حضور در راهپیمایی اربعین محروم بودند و این این امر باعث دلگیری و ناراحتی مردم عراق به‌ویژه موکب‌داران شده بود؛ اما امسال با توجه به تدابیری که دولت عراق اتخاذ کرده تعداد زیادی از عاشقان امام حسین علیه‌السلام از سراسر جهان توفیق پیدا کردند که در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند

نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی تأکید کرد موکب‌داران عراقی با روی خوش خود را آماده می‌کنند و منتظر قدوم زوار خارجی هستند تا آنچه داران برای پذیرای از محبان اهل بیت علیه‌السلام در طبق اخلاص بگذارند.

وی خاطرنشان کرد تاکنون ده‌ها هزار زائر از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی از طریق فرودگاه‌های عراق وارد این کشور شده‌اند.

نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی در عراق گفت بیش از ۱۶۰۰۰ موکب در ۱۳ مسیر اصلی به کربلا راه‌اندازی شده که از زوار سیدالشهداء علیه‌السلام پذیرایی کنند.

محمدعلی انوشه افزود همچنین حدود ۳۶۰۰ موکب در شهر کربلا در حال آماده‌شدن برای استقبال از زوار امام حسین علیه‌السلام هستند.
وی تأکید کرد برخی از ساکنین شهرهای نجف و کربلا نیز خانه‌های خود را آماده می‌کنند که در اختیار زوار سیدالشهداء علیه‌السلام قرار دهند.

انوشه گفت: متولیان حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام، تدابیری اندیشیده‌اند که میلیون‌ها زائر اربعین بتوانند به سهولت تردد کرده و ضریح مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل علیهما السلام را زیارت کنند.
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین در عراق گفت: هزاران مسلمان اهل‌سنت،‌ همچنین مسیحی و صابئین در اربعین امسال حضور خواهند داشت./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: