صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۰
  • سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 09 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 01
کد خبر: ۱۰۴۱۱۱

ساعت طرح ترافیک در نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در صورتی که بازگشت طرح ترافیک یه ساعات قبلی بر کرونا اثر منفی نداشته باشد پیشنهاد ما برگشت طرح ترافیک به حالت قبلی یعنی ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ است.

به گزارش راهبرد معاصر با شیوع کرونا در کشور و به تبع آن تهران، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نیز دستخوش تغییرات زیادی شد، به طوری که چندین بار زمان آغاز و پایان اجرای این طرح مورد تغییر قرار گرفته و یکسری تغییرات نیز در زمان خروج از طرح و غیره اعمال شد. علاوه بر آن در برخی از ایام نیز اجرای این طرح به طورکلی متوقف شد و علت آن نیز کاهش ازدحام جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام شد.

در حال حاضر نیز در آخرین تغییرات اعمال شده در اجرای طرح ترافیک تهران که همزمان با تغییر ساعات کاری کارکنان ادارات و سازمان های دولتی تهران و از ابتدای شهریورماه اعمال شد. ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ۸:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد شد. البته خودروهایی که داخل این محدوده باشد، بعد از ساعت ۱۴:۳۰ امکان یکبار خروج از داخل محدوده را نیز پیدا کرده‌اند. همچنین ساکنین طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا هم می‌توانند پس از ساعت ۱۴:۳۰ به دو محدوده فوق یک ورود رایگان داشته باشند.

این تغییرات در ساعات اجرای طرح ترافیک در حالی اعمال شده که به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال و حداقل در پاییز نیز همین رویه ادامه داشته باشد. در حالی که الگوی ترافیک در سال‌های اخیر حاکی از آن است که درنیمه دوم سال حجم ترافیک و ساعات پیک آن دچار تغییراتی می‌شود.

محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران که تحت تاثیر شیوع کرونا مورد تغییر قرار گرفته گفت: طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا و ارتقای انضباط ترافیکی موثر است و از نظر ما اگر تغییر در این طرح تاثیر منفی بر شیوع کرونا نداشته باشد، اصرار داریم که ساعات اجرای طرح ترافیک افزایش یافته و به همان چرخه قبلی برگردد./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: