صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۵۵
  • سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
  • Tuesday 04 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 15
کد خبر: ۱۰۵۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

دلایل افت قیمت خودرو در بازار چیست؟+ قیمت کوییک، پژو 206 و تیبا

قیمت خودرو در سومین هفته مهرماه ۱۴۰۰ با نرخ دلار در یک مسیر حرکت کرد و برخلاف هفته گذشته شکل نزولی به خود گرفت. در این هفته بازار با تغییرات عجیب قیمتی روبرو بود و افت قیمت در برخی از خودرو‌ها حتی به ۱۵ میلیون تومان هم رسید.

به گزارش راهبرد معاصر، رصد قیمت در بازار خودرو‌ها نشان می‌دهد، از میان ۱۴ خودرو پرتیراژ ۲ خودرو رشد قیمت داشتند و ۳ خودرو نیز بدون تغییر در بازار عرضه شدند و سایر خودرو‌ها نیز با افت دو تا ۱۵ میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

نوسان کاهشی دلار مهمترین دلیلی است که می‌توان افت قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت داد؛ از اواخر هفته گذشته نرخ دلار شکل نزولی به خود گرفت و این روند در هفته جاری نیز به صورت نسبی ادامه داشت. کاهش نرخ دلار بر بازار خودرو‌ها سایه انداخت و قیمت خودرو‌ها را در روند کاهشی با خود همراه کرد.

در کنار روند کاهشی نرخ دلار پالس مثبت از سرگیری مذاکرات وین از یک سو و نشانه‌هایی از بهبود روند روابط منطقه‌ای ایران به ویژه با عربستان نیز بر آرامش در بازار خودرو تاثیر داشته است.

به گفته فعالان عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو شکل انتظاری به خود گیرد و خرید و فروشی در بازار صورت نگیرد.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودرو‌ها در سومین هفته مهرماه نشان می‌دهد که خودرو‌ها در این هفته افت قیمت ۲ تا ۱۵ میلیون تومانی داشتند. «شاهین» بیشترین افت قیمت و «ساینا»، «دنا پلاس توربو»، «کوییک R» و «رانا پلاس» کمترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

در میان افت قیمت‌ها در هفته سپری شده، «سمند سورن پلاس» و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» رشد یک تا سه میلیون تومان در بازار تجربه کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در هفته سپری شده خانواده کوییک هم افت و هم ثبات قیمت را تجربه کردند. کوییک R با افت دو میلیون تومانی در بازار ۱۷۲ میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی بدون تغییر در بازار ۱۷۲ میلیون تومان دست به دست شد.


قیمت «شاهین» در بازار خودرو

شاهین را می‌توان رکورددار افت قیمت در هفته سپری شده دانست، این خودرو تنها در یک هفته افت ۱۵ میلیونی را ثب کرد و قیمت آن به ۳۲۸ میلیون تومان رسید.

این خودرو که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه‌ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون ۳۲۸ میلیون تومانی است.

قیمت محصولات پژو در بازار

خودروی پرطرفدار بازار خودرو‌ها این هفته را در آرامش نسبی سپری کرد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در این هفته، بدون تغییر ۲۴۹ میلیون تومان قیمت خورد.

«پژو ۲۰۶ تیپ ۵» با سه میلیون تومان افزایش قیمت ۲۹۴ میلیون تومانی شد و صندوقدار این خانواده هم بدون تغییر قیمت ۲۸۸ میلیون تومان به فروش رفت.


قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودرو‌ها نشان می‌دهد، در این هفته «سمند lx با موتور EF۷» تغییر قیمت نداشت و در بازار ۲۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. «سمند سورن پلاس» دیگر محصول خانواده سمند در این هفته افزایش قیمت یک میلیون تومانی داشت و ۳۱۰ میلیون تومان به فروش رفت.



قیمت تیبا در بازار

در این هفته خانواده تیبا در بازار هم افت قیمت داشتند و هم ثبات. ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که تیبا ۲ معمولی با افت ۳ میلیونی قیمت در بازار ۱۵۸ میلیون به فروش رسید. تیبا صندوقدار هم بدون تغییر ۱۴۶ میلیون تومان قیمت خورد.


ساینا هم در این هفته ۲ میلیون تومان افت قیمت داشت و فعالان بازار خودرو قیمت آن را ۱۵۷ میلیون تومان اعلام کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
خیلی
پایین‌تر است قیمتها