صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۱۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 18
کد خبر: ۱۰۵۸۱۵

هدف اصلاح‌طلبان از مقایسه روحانی با هاشمی رفسنجانی چیست؟

ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اصرار طیف خاصی از اصلاح‌طلبان بر مشابهت‌سازی شرایط کنونی حسن روحانی با سال‌های آخر عمر هاشمی رفسنجانی گفت: آنچه توسط برخی از اصلاح‌طلبان با این عناوین که حسن روحانی می تواند جای مرحوم هاشمی را به عنوان لیدر اصلاحات پر کند گفته می شود فقط و فقط برای سرپوش گذاشتن بر وخامت اوضاعی است که دولت روحانی مسبب اصلی آن بوده است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ در روزهای اخیر برخی چهره های نزدیک به اصلاح طلب و برخی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی تلاش می کنند تا به نوعی حسن روحانی، رئیسی جمهور سابق کشورمان را از خلوت و انزوایی سیاسی که در طی دو سه ماه گذشته گزیده خارج کنند و وی را در جایگاه مرحوم هاشمی رفسنجانی برای جریان اصلاحات معرفی کنند.

 

«ناصر ایمانی»، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «راهبرد معاصر» در خصوص تلاش طیف راست جریان اصلاح‌طلب در مشابهت سازی شرایط کنونی حسن روحانی با سال‌های آخر هاشمی رفسنجانی گفت: آنچه توسط کارگزارانی ها و برخی از گروه های اصلاح طلب با این عناوین که آقای روحانی می تواند جای مرحوم هاشمی را به عنوان لیدر اصلاحات پر کند گفته می شود فقط و فقط برای سرپوش گذاشتن بر وخامت اوضاعی است که دولت آقای روحانی مسبب اصلی آن بوده است.

 

وی افزود: اصولا اصلاح طلبان و افرادی که چنین بحث هایی را در رسانه ها مطرح می کنند به خوبی به این موضوع واقف هستند که بد بودن عملکرد دولت آقای روحانی و تاثیر منفی که بر ذهنیت عموم جامعه داشته به گونه ای باید تطهیر شود.از این منظر با گفتن چنین جملاتی و دست و پا زدن برای اینکه آقای روحانی را به آقای هاشمی تبدیل کنند جز تطهیر عملکرد دولت آقای روحانی نیست.

 

ناصر ایمانی گفت: این افراد به دلیل دفاعی که در هشت سال گذشته از عملکرد شخص حسن روحانی و دولت ایشان داشتند ، با توجه به حجم مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی که از آن دولت باقی مانده در حال حاضر که سکان دولت در دست روحانی نیست و عملکرد بسیار بد دولت با آمارهای رسمی به تدریج مشخص می شود تلاش می کنند تا با بیان این سخنان دفاع خود را از آن دولت توجیه کنند.به عبارت دیگر، به میزانی که عملکرد دولت روحانی، اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی کشور را در هشت سال گذشته تخریب کرده درواقع به همان میزان تیر خشم و اعتراض مردم مستقیما به پیشانی مدافعان آقای روحانی در هشت سال گذشته می خورد. بنابراین جناح اصلاح طلب ها برای اینکه روحانی و به تعبیر بهتر خود را تطهیر کنند چنین مواردی را مطرح می کنند که حسن روحانی باید رئیس مجمع تشخیص مصلحت شود و جای مرحوم آقای هاشمی را بگیرد. در واقع اصلاح طلبان با بیان چنین موضوعاتی به دنبال بزرگ کردن اقای روحانی هستند تا دفاع خود از دولت در هشت سال گذشته زیر سوال نرود.

 

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص عملکرد هشت ساله دولت روحانی نیز اظهار داشت: را خاطر نشان کرد: قطعا عملکرد دولت آقای روحانی را با هیچ آب زمزمی نمی توان شست چرا که عملکرد هشت ساله دولت ایشان به قدری تخریبی بوده که واقعا اگر جمعی از اندیشمندان حوزه های مختلف به انها ماموریت داده شود تا عملکرد دولت را مطالعه کنند و به اطلاع عموم برسانند به نظر نمی رسد هیچ دولتی بعد از انقلاب وحتی برخی دولت های قبل از انقلاب چنین نقشی در تخریب اقتصاد کشور بالاخص و در عرصه های اجتماعی و سیاست خارجی داشته باشند.

 

ناصر ایمانی در خصوص  بازگشت احتمالی حسن روحانی به عرصه سیاست و قدرت گفت: شاید به نظر برسد که اصلاح طلبان سعی می کنند آقای روحانی به قدرت بازگردد، اما درواقع این تصور درست نیست چرا که اصلاح طلبان به خوبی می دانند آقای روحانی نمی تواند به عرصه سیاست برگردد. به این دلیل که هیچ کدام از عقلای کشور با هر گرایش سیاسی حتی اصلاح طلبان نیز به هیچ وجه مایل به بازگشت حسن روحانی به عرصه سیاست کشور ولو به عنوان یک عضو ساده مجمعی هم نیستند و به این موضوع رضایت نمی دهند، لذا نمی توان گفت سخنانی که تلاش می کند آقای روحانی را به آقای هاشمی تبدیل کند به منظور بازگشت آقای روحانی به مسیر قدرت باشد.

نظر شما