صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 22
کد خبر: ۱۰۶۳۹۱
خطیب نماز جمعه تهران:

۶ هزار مسئله‌ی کشور را به دولت تقدیم کردیم/ از طریق نمازجمعه مطالبه‌گری خواهیم کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله وحدت در بین امت اسلامی یک روش و یک تاکتیک نیست، بلکه یک راهبرد، یک مبنا و یک بنیاد در اتحاد صفوف و اندیشه‌هاست.

به گزارش راهبرد معاصر، نماز جمعه این هفته تهران (۳۰ مهرماه ۱۴۰۰)، بعد از ۲۰ ماه تعطیلی به علت شیوع بیماری کرونا، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران برگزار شد.

حاج علی اکبری در خطبه‌های نخست نماز جمعه تهران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: پیامبر عزیز ما برای ساخت امت اسلام سه راهبرد اساسی داشتند، نخست اینکه امت اسلامی باید در برابر جریان کفر دارای مرزبندی مشخص با رویکرد قضاوت، عزت و شدت باشد تا هویت مسلمانان از دست اندازی جریان صیانت شود؛ دوم راهبرد محبت، وحدت و عاطفه درونی امت در ارتباط امت اسلامی با یکدیگر است؛ سوم اینکه جامعه اسلامی باید نماد صفوف وحدت بر مدار ذکر الهی و یاد خدای متعال و بر مدار بندگی حق به صورت جمعی باشد که این سه مورد در آخرین آیه سوره مبارکه فتح آمده است.

وی افزود: مسئله وحدت در بین امت اسلامی یک روش و یک تاکتیک نیست، بلکه یک راهبرد، یک مبنا و یک بنیاد در اتحاد صفوف و اتحاد دل‌های و اتحاد اندیشه‌هاست.

علی اکبری ادامه داد: دشمنان برای استحاله هویت امت اسلامی هر روز برنامه تازه‌ای دارند؛ معلوم می‌شود این همه تاکید اولیا خدا؛ این همه تاکید پیامبر عظیم‌الشأن و قرآن کریم به چه دلیل است؛ بنابراین مسئله وحدت و مسئله اتصال ایمانی و اخوتی امت مسئله اساسی است. پشتوانه وحدت، مسئله تقواست.

امام جمعه موقت تهران خطاب به همه مسلمانان اضافه کرد: با پشتوانه تقوا به حول قوه الهی اتحاد خود حفظ کنید؛ جمهوری اسلامی ایران عزیز ما بر اساس طبع محمدی خود از آغاز تاسیس تاکنون مسئله وحدت امت اسلامی را در دستور کار ویژه خودش قرار داده و با راهنمایی امام راحل و امام حاضر دو امام و پیشوای عزیز نهضت را دنبال کرده و پرچمدار وحدت امت اسلامی در سراسر عالم است.

علی اکبری در ادامه اظهار کرد: در این ۲۰ ماه گذشته حوادث تلخ و شیرین فراوانی داشتیم، اولین آن پیروزی بزرگ و بی نظیر ملت عزیز ما در برابر فتنه‌ها و حوادث گوناگون بود؛ از یک سو این جریان بیماری وحشی کرونا و آسیب‌های فراوانی که به اقتصاد مردم زد و زندگی مردم از جریان عادی خود خارج شد و ضرر و زیانی که به مسائل فرهنگی و اجتماعی وارد کرد. مهم‌ترین تلخی هم از دست رفتن روزانه تعدادی از عزیزترین کسان ما بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ظلم مضاعف و جنایت انسانی آمریکایی‌ها بود و عوامل شان در تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان را هم در جریان مبارزه با کرونا هر کاری کردند. از سوی دیگر جنگ رسانه‌ای و روانی و نبرد ادراکی و شناختی کم نظیری که از سوی دشمن به ما تحمیل می‌شد.

علی اکبری ادامه داد: می‌توانیم به قاطعیت بگوییم به لطف خدای متعال و هدایت امام امت در کشاکش این سختی‌ها و ناملایمات، ملت بی نظیر ایران در مقابل دشمن با نجابت و شکیبایی و در برابر گرفتاری‌ها و بی تدبیری‌ها به خوبی و سربلند و پیروز بیرون آمد.

وی تصریح کرد: در خلال این سختی‌ها و تلخی‌ها زیباترین صحنه‌ها را از روابط انسانی، کمک‌های مومنانه رزمایش مواسات، رفتن به میدان خدمت برادران و خواهران ایمانی در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها را شاهد بودیم.

علی اکبری اظهار کرد: مساجد و حسینیه‌ها در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت و به حمدالله یک مبارزه جدی را پیش بردند؛ همین جا عرض می‌کنیم ۲۰ ماه است که کادر خدمات و پزشکی و سلامت کشور در صف مقدم مبارزه با کرونا حضور دارد؛ از پزشکان و پیراپزشکان، کادر خدمات درمانی و پرستاران و سایر عزیزان که در این راه شهید هم داده‌اند در همین مکان مقدس و در همین روز عزیز تشکر می‌کنم. حقیقتاً ملت شایسته بهترین خدمت‌ها و تکریم هاست.

وی افزود: مطلب دوم حوادثی است که در منطقه اتفاق افتاد؛ مجموعه این حوادث حکایت از شکست و هزینه دشمنان اسلام و در صدر آن‌ها آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی دارند. آمریکایی‌ها با آن افتضاحی که در انتخابات شان بالا آوردند و پس از انتخابات رفتار‌های عجیب غریبی که در آنجا سر زد یک شکست دیگر برایشان بود که در جریان منطقه غرب آسیا شکست راهبردی رو تحمل کردند؛ هزینه‌های آمریکا از ترور بزدلانه شهید سلیمانی عزیز و بزرگ ما آغاز شد و سرعت گرفت؛ امروز تروریست‌های آمریکایی چاره‌ای جز خروج از عراق ندارند. چنان که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در سطح‌های لبنان هم کامیاب نبودند.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: