صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۳۵
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 23
کد خبر: ۱۰۶۵۲۶

آمادگی رژیم صهیونیستی برای جنگ احتمالی با حزب الله لبنان

یک روزنامه عبری زبان از آمادگی‌های رژیم صهیونیستی برای احتمال رویارویی با حزب‌الله لبنان خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه معاریو نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی سناریو‌های مختلفی برای احتمال جنگ با حزب الله و اهدافی همچون بندر حیفا و مخازن موجود در این شهر که احتمال دارد این حزب مورد هدف قرار دهد، ترسیم کرده است.

این آمادگی‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که بخش داخلی این رژیم مدعی است حزب الله در حال افزایش و بهبود پتانسیل نظامی خود به خصوص در بخش موشکی و افزایش تعداد موشک‌های نقطه زن است. ارزیابی ارتش رژیم صهیونیستی بر این است که در صورت وقوع این جنگ حدود شش درصد از حملات حزب الله به مناطق مسکونی خواهد بود و احتمالا این موشک‌ها با سامانه‌های دفاعی این رژیم هم قابل رهگیری نباشند.

معاریو نوشت، قرار است در صورت حمله حزب الله به اراضی اشغالی چندین نهاد‌های صهیونیستی مثل پلیس، جبهه داخلی و نهاد‌های مختلف نجات باهم هماهنگ شوند. این نهاد‌ها سناریو‌های مختلفی درباره نحوه مقابله با موشک‌های حزب الله چیده اند.


این روزنامه نوشت، هدف استراتژیک حزب الله در این جنگ منطقه صنعتی مهم و استراتژیکی است که نزدیکی خلیج حیفا قرار داد و در آن مقدار زیادی مواد خطرناک است که می‌تواند خسارت سنگینی به شهروندان وارد کند./ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: