صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 24
کد خبر: ۱۰۶۶۲۷
به مناسبت میلاد نبی مکر اسلام(ص)؛

معجزه‌ای در پس شکاف ایوان کسری

معجزات بسیاری در خصوص زمان ولادت پیامبر در منابع تاریخی و روایات آمده است؛ چنانچه روایت شده که هنگام ولادت حضرت محمد ایوان کسرى شکاف برداشت و چند کنگره آن فرو ریخت؛ آتش آتشکده بزرگ فارس خاموش شد؛ دریاچه ساوه خشک شد و بت ‌هاى مکه سرنگون شدند و نورى از وجود آن حضرت به سوى آسمان بلند شد که شعاع آن فرسنگ‌ ها را روشن کرد.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ بنابر اعتقاد معروف شیعه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول سال عام الفیل برابر با سال 570 میلادی به دنیا آمد اما نظر مشهور اهل تسنن برای ولادت پیامبر هم 12 ربیع الاول همان سال است. لذا از تاریخ روایت اهل سنت برای ولادت آخرین پیامبر تا روایت شیعه را بنا بر لزوم زمانه و ضرورت وحدت و یکپارچگی میان امت اسلام را هفته وحدت می نامند.


حضرت محمد(ص) در شهر مکه متولد شد و برخی منابع محل تولد ایشان را شعب ابیطالب ‌ در خانه محمد بن یوسف عنوان کرده اند. بنابر رسمی که در مکه رایج بود، محمد (ص) را به زنی به نام حلیمه سپردند تا در فضای ساده و پاک بادیه پرورش یابد، که البته برخی معتقداند که این کار برای حفظ جان ایشان از ترور یهودیان بوده است. به روایت مستندات تاریخی زمان ولادت آخرین پیامبر در کتب و منابع تحریف نشده مسیحیان و یهودیان آمده است و حتی برخی از اهل کتاب و مفسران و بزرگان این ادیان انتظار ولادت ایشان را می کشیدند.


از شکاف ایوان کسری تا خشکی دریاچه ساوه

قرآن کریم کلام خداوند متعال معجزه محمد مصطفی(ص) آخرین پیامبر الهی است و معجزه بودن آن از این جهت که برخلاف سایر کتب آسمانی پس از 1400 بدون تحریف باقی مانده و از زبان مردی عامی بیان شده است؛ پیامبری که خواندن نمی دانسته است اما به اذن خداوند دستور خواندن می یابد و زیباترین کلامی که تاکنون به گوش بشریت رسیده از زبان ایشان بیان می شود.


اما خود ولادت پیامبر اسلام هم معجزه ای بود که پیش از این وعده داده شده و معجزات و نشانه هایی هم برای آن عنوان شده بود که همانطور که پیش از این بدان اشاره شد بزرگانی از یهود و مسیحیت بدان واقف بوده و حتی در جستجوی ولادت آخرین پیامبر راه ها پیموده بودند. به روایت مشهور آخرین پیامبر که منجی بشریت در آخرالزمان هم از نوادگان او و هم نام او است در سال عام الفیل به دنیا آمده است؛ دوماه و 17 روز پیش از ولادت محمد مصطفی(ص) در نخستین روز محرم سال 570 میلادی، فیل سواران لشگر «ابرهه» که توهم خدایی داشت به سوی مکه و به قصد نابودی کعبه و مسجدالحرام هجوم آوردند اما با معجزه الهی توسط سنگی بر منقار انبوهی از پرندگان سرکوب شدند.


معجزات بسیاری در خصوص زمان ولادت پیامبر در منابع تاریخی و روایات آمده است؛ چنانچه روایت شده که هنگام ولادت حضرت محمد ایوان کسرى شکاف برداشت و چند کنگره آن فرو ریخت؛ آتش آتشکده بزرگ فارس خاموش شد؛ دریاچه ساوه خشک شد و بت ‌هاى مکه سرنگون شدند و نورى از وجود آن حضرت به سوى آسمان بلند شد که شعاع آن فرسنگ‌ ها را روشن کرد. در همین حال انوشیروان، پادشاه ساسانى ایران و موبدان بزرگ دربار وى، خواب هاى وحشتناکى دیدند؛ و شیطان از هفت آسمان رانده شد.

 

رانده شدن شیطان از هفت آسمان

امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: «ابلیس پس از رانده شدن از رحمت الهى مى‌ توانست به هفت آسمان رفت و آمد کند و خبرهاى آسمانى را گوش دهد تا این که حضرت عیسى دیده به جهان گشود، از آن پس ابلیس از سه آسمان فوقانى ممنوع شد و تنها در چهار آسمان پایین تر رفت و آمد مى‌ کرد. ولى چون حضرت محمد(ص) به دنیا آمد، ابلیس از تمام آسمان‌ ها رانده و رفت و آمدش ممنوع شد و غیر از او، تمامى شیاطین نیز با تیرهاى شهاب از آسمان رانده شدند.»


ارمغان سعادت انسان

پیامبری که برای ولادتش آنچنان معجزاتی آمده و نشانه هایی بر پایان ظلم و فساد مزدوران و مشرکان در زمین آمده و حتی خواب های بسیاری از ظالمان را برآشفته و مستکبران در زمین به دنبال ترور ایشان روانه می کند، دینی را به ارمغان آورد که کتاب آسمانیش کلام خداست؛ کلامی که زندگی و سرگذشت تمامی پیامبران و مردمان پیش از خود را به صراحت روایت می کند و راه سعادت و نیک بختی انسان سرگشته در دنیای امروز را نشان می دهد تا هیچ ابهامی برای کسی باقی نماند که محمد مصطفی(ص) آخرین پیامبر است و از سلاله ایشان آخرین منجی بشریت به پا می خیزد تا حق و عدل و داد را در پس حکومت اسلامی که خود روایات بسیاری بر بهشتی و آرمانی بودن آن وجود دارد، در زمین جاری کند.


پیامبر مکرم اسلام اکمل ادیان الهی را برای زمینیان به ارمغان آورده است، دینی که در اقامه عدل و داد و رعایت اخلاق نیکو و صداقت و گسترش علوم، امنیت و صلح در زمین سرآمد است و حکومتی که با آمدن دوازدهمین امام شیعیان در زمین برپا می شود تمامی آرمانهای الهی اسلام در زمین به منصه ظهور می نشیند.


تلاش دشمن برای ساختن چهره ای جدید از اسلام

اما دشمنان اسلام و مسلمانان و آنهایی که از آمدن پیامبراسلام از همان ابتدای تولد وحشت داشتند هنوز هم پس از 1400 سال به دنبال نابودی اسلام و مسلمانان هستند حالا گاه در قالب ساختن دینی جدید از اسلام و فرقه هایی که تنها به دنبال خون ریزی و کشتار هستند مانند داعش و گاه با ایجاد شکاف در بین مسلمانان و ساختن شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی و گاه با شیعه و سنی کردن و تلاش برای فاصله میان این دو تا بلکه بتوانند اسلام را از درون به سمت و سویی که می خواهند بکشانند و شاید تا حدودی هم موفق شدند. چنانچه این امر در رفتار بسیاری از دولت هایی که امروز نام اسلام را یدک می کشند به وضوح دیده می شود. اسلامی که نه اسلام محمدی است بلکه چهره ای خشن و به دور از اخلاق و صلح جهانی را به تصویر می کشد که پا در هر آبادی بگذارد جز خاک و خون از آن نمی ماند.


شاید از همین رو است که فاصله میان روایت سنی و شیعه در ولادت پیامبر اسلام را هفته وحدت نامیده اند و امام خمینی همانند بسیاری از بزرگان دیگر از پیشروان این مسیر تلاش بسیاری در حفظ این وحدت میان مسلمانان و معرفی اسلام ناب محمدی داشتند.

 

گسترش اسلام تا ظهور منجی

در پاسخ به تلاش دشمن برای به تصویر کشیدن چهره زیبای اسلام و بسیاری از آنهایی که تنها به دنبال ایجاد شبهه در حقانیت الهی پیامبر هستند و حتی بسیاری از وقایع را غیر واقعی می خوانند باید عنوان کرد حقانیت راستین پیامبر با هیچ شبهه و توهمی که زاده افکار مسموم و در پس هزاران هدف شوم برای تزلزل در اعتقادات است، خدشه دار نمی شود. و این مهم را در گرویدن روز به روز پیروان بسیاری دیگر از ادیان به دین مبین اسلام، به قول همان شبهه افکنان "پس از 1400 سال" با وجود آن همه شبهه و دروغ و افترایی که به تاریخ اسلام زده اند، شاهدیم. از ورزشکاران نامدار تا سلبریتی ها و خوانندگان و چهره های معروف و مشهوری که پس از سالهای سال زندگی غربی در زرق و برق به پوچی آن پی برده و در جستجوی هدفی غایی به اسلام رسیده اند. شاید همین امر است که دشمن را بیش از پیش به وحشت انداخته تا تلاش های زیر پوستی خود برای شکاف میان مسلمانان و نابودی دین آسمانیشان را بیشتر کند.


این بدان معناست که ارمغان اسلامی که پیام آور وحدانیت الهی، صلح و نیکو سرشتی، امنیت و آرامش و عدل و داد است پس از 1400 سال همچنان باقی است و تا ظهور آخرین منجی و امام زمان و برپایی حکومت اسلامی در تمام زمین ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: