صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۱۵
  • پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 28 July 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 26
کد خبر: ۱۰۶۷۹۷

۶ میلیون دوز واکسن سینوفارم وارد کشور شد

سی و یکمین محموله واکسن کرونا تهیه‌شده ازسوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دوز واکسن، بامداد امروز سه‌شنبه ۴ مهر در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با ابراز خرسندی از ۱۰۰ میلیونی شدن واردات واکسن کرونای این جمعیت گفت: خوشبختانه با خوش قولی مسئولان صلیب سرخ کشور چین و همکاری خوب بین دستگاهی در ایران با نظارت معاون اول رئیس جمهور، ۶ میلیون دوز واکسن سینوفارم دیگر هم وارد کشورمان شد و مجموع واردات واکسن هلال احمر را به بیش از ۱۰۰ میلیون دوز رساند.

به گزارش راهبرد معاصر، کریم همتی افزود: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.

وی با بیان اینکه روند واردات واکسن در بهترین حالت پیش می رود، گفت: هلال احمر آماده است به هر میزانی که وزارت بهداشت اعلام کند و نیاز کشور تشخیص داده شود واکسن وارد کند.


رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر تزریق دوز یادآور برای ایمنی بیشتر اظهار کرد: هم زمان با تزریق دوز اول و دوم، دوز بوستر یا یادآور برای کادر درمان و گروه های خاص تزریق می شود و براساس آنچه که وعده داده شده تا اوایل آذر ماه به ایمنی جمعی یعنی ۷۵ درصد واکسیناسیون جمعیت می رسیم و این مهم با واردات خوب واکسن خارجی در کنار تولیدات داخلی به زودی محقق خواهد شد.

به گفته ی همتی، همچنان فعالیت های این جمعیت برای مقابله با کرونا ادامه دارد که تداوم غربالگری در مرزها، راه اندازی مراکز واکسیناسیون، تقویت بانک امانات پزشکی و همکاری خیرین با هلال احمر در این زمینه از جمله اقدامات مهم به شمار می آید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۵۸ نفر دوز اول، ۳۰ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ نفر دوز دوم و ۶۲ هزار و ۵۱۴ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۱ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۷۷۲ دوز رسید./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: