صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۳۱
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 26
کد خبر: ۱۰۶۹۵۲

تاکید جهاد اسلامی فلسطین بر پایبندی خود به گزینه مقاومت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر پایبندی خود به گزینه مقاومت و استفاده از سلاح‌های خود در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تا آزادی فلسطین تاکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز سه شنبه بر پایبندی خود به گزینه مقاومت و استفاده از سلاح‌های خود در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تا آزادی فلسطین تاکید کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ترور فتحی الشقاقی، بنیانگذار و دبیرکل سابق آن که در چنین روزی در سال ۱۹۹۵ در جزیره مالت به دست عناصر موساد رژیم صهیونیستی ترور شد، تاکید کرد: نهضت و اندیشه‌ای که دکتر الشقاقی پایه گذاری کرد، همچنان حضور دارد و در حال رشد و شکوفایی است و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند مانع آن شود و در حالی که این نهضت تا پایان دادن به اشغال فلسطین، آزادسازی سراسر خاک فلسطین و بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌های غصب شده ادامه داشته باشد، این اندیشه از بین نخواهد رفت.

جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه افزود: سلاح ما همواره رژیم اشغالگر را هدف قرار خواهد داد. ما امروز در تلاش برای رهایی حق خود از چنگال دشمن غاصب، قدرتمندتر و استوارتر هستیم و دشمن هنوز نبرد شمشیر قدس را فراموش نکرده است.

در ادامه بیانیه همچنین آمده است: ایدئولوژی و دیدگاه‌های جهادی که فتحی الشقاقی، فرمانده فلسطینی آن را پایه گذاری کرد، همچنان میوه می‌دهد و پیروزی‌ها از آن شکوفا می‌شود. اینک فرزندان او در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند که پس از نبرد قهرمانانه در نفی رفتار‌های خصمانه و ظالمانه زندانبانان صهیونیست، پیروزی خود را بر آنان اثبات می‌کنند.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که به اصولی که الشقاقی برای آن زندگی کرد و در راه آن به شهادت رسید که مهمترین آن‌ها فلسطین است، پایبند خواهد ماند.

جهاد اسلامی ادامه داد: با وجود شهادت دکتر الشقاقی و تلاش دشمن برای از بین بردن نهضتی‌ که او بنیانگذارش بود، شعله آتش نبرد آنطور که بانی آن می‌خواست، فروزان است و محور مقاومت و جهاد همچون کابوسی، دشمن را تعقیب می‌کند، بلکه سالگرد شهادت الشقاقی به مناسبتی تبدیل شد که در آن پایبندی به مقاومت و مبارزه با دشمن تجدید می‌شود و در نتیجه اشغالگر از زندگی در سرزمین ما لذت نمی‌برد تا زمانی که خداوند به نابودی آن اجازه دهد.

جهاد اسلامی در بیانیه خود ادامه داد: ترور بنیانگذار جنبش انگیزه‌ای برای کار، توسعه و گسترش جنبش، ارتقای توان رزمی و نظامی آن، تقویت ساختار سازمانی و گسترش پایگاه توده‌ای و مردمی آن بود که امروزه در همه عرصه‌ها گسترش یافته و حضور آن در همه بخش‌های اقدام ملی به وضعیتی اصیل و ریشه دارِ ملی و مردمی تبدیل شده است.

این جنبش همچنین اظهار کرد: سالگرد جدید در حالی فرا می‌رسد که بسیاری از رژیم‌های عربی همچنان بر کنار گذاشتن فلسطین و مطرح نکردن آن به عنوان موضوع محوری امت مسلمان اصرار دارند و برای برقراری روابط عادی با دشمن صهیونیستی می‌شتابند و فکر می‌کنند که برقراری روابط با اشغالگران امنیت آن‌ها را تامین می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی همچنین به شهدا، اسرا و ملت فلسطین درود فرستاد و با اسرا تجدید عهد کرد که تا آزادی آنها به عهد خود وفادار بماند./باشگاه خبرنگاران

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: