صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 01
کد خبر: ۱۰۷۷۶۶
محمدحسن آصفری، نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با «راهبرد معاصر» عنوان کرد:

رفتار دوگانه اصلاح طلبان؛ دیروز بی‌توجه به مرجعیت و امروز دلواپس!

محمدحسن آصفری نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اقدامی که برخی رسانه‌ها در تهمت و افترا به مرجعیت انجام دادند، گفت: این اقدامی نپخته و نسنجیده بود، چرا که زیر سوال بردن مرجعیت برای‌مردم و برای نظام‌جمهوری‌اسلامی هیچگاه قابل قبول نیست. در ایام گذشته و دوره اصلاحات، مرجعیت نسبت به گرانی، بیکاری و تورمی که در جامعه وجود داشت، گلایه‌مند بوده‌اند؟ اصلاح‌طلبان چطور آنجا دلشان برای مرجعیت نسوخت و فرمایشات مرجعیت را حتی یکبار به عنوان دستورکار به گوش نگرفتند!

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ گفتگوی آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس‌شورای‌اسلامی حواشی در برداشت که سبب موج‌سواری اصلاح‌طلبان از آن شد؛ تا جایی‌که گروه و حزبی که پیش از این بارها و بارها مرجعیت را مورد هجمه قرار داده بود و به گلایه‌مندی‌های مراجع در حوزه‌های مختلف من جمله معیشت در چند سال اخیر بی‌توجه بودند حالا به یکباره دلسوز مرجعیت شده و به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی هستند. در واقع اینگونه می‌توان گفت؛ اصلاح‌طلبان با رفتارهای دوگانه خود دیروز بی‌توجه و امروز دلواپس دغدغه‌های مراجع شده اند! و آخر هم مشخص نیست چند چند این میدان هستند؟ در همین خصوص «محمدحسن آصفری»،  نایب رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس یازدهم تاکید دارد: کسی نباید از جایگاه مرجعیت به  نفع حزب و جایگاه سیاسی خود سواستفاده و جایگاه مرجعیت را تا سطح احزاب و جناح خود پایین بیاورد.

 

کسی اجازه ندارد مراجع را زیر سوال ببرد

نایب ریس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس یازدهم در ادامه گفتگویش با «راهبرد معاصر» گفت: بحث فرمایشات مرجعیت برای همه ما قابل احترام است و هیچکس نباید به خود اجازه دهد که مرجعیت تشیع را زیر سوال برده، سخره بگیرد یا تهمتی به آنها بزند.

 

وی عنوان کرد: مرجعیت همیشه نقش بسزایی از قبل از انقلاب تا امروز داشته اند، چنانچه از موضوع تحریم تنباکو گرفته تا حضور مردم در دفاع مقدس و در خط مقدم جبهه‌‎های جنگ و ایام مختلف مانند انتخابات. در همه ایام نقش مرجعیت در کشور برجسته بوده چنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور و ایفای نقش مرجعیت بوده‌ایم، لذا کسی نباید به خود اجازه دهد که بخواهد مرجعیت را  زیر سوال ببرد.

 

آصفری با اشاره به اقدامی که برخی رسانه‌ها در تهمت و افترا به مرجعیت انجام دادند، ابراز کرد: این اقدامی نپخته و نسنجیده بود چرا که زیر سوال بردن مرجعیت برای مردم و برای جمهوری اسلامی هیچگاه قابل قبول نیست.

 

وی افزود: برخی از جریانات شکست خورده سیاسی از این موقعیت سواستفاده کرده و سعی کردند به نفع خود از این آب‎گل‌آلود ماهی بگیرند.

 

حمایت نیروهای انقلاب از مرجعیت

نایب ریس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس یازدهم با بیان اینکه این گروه‌های شکست خورده سیاسی باید متوجه باشند که نیروهای انقلاب همیشه پشت سر مرجعیت و حامی آن بوده‌اند و نقش مرجعیت را از پیروزی انقلاب تا امروز دنبال کرده‌اند لذا هیچ اختلافی بین مسئولین و مرجعیت وجود ندارد، تاکید کرد: این گروه ها چطور فراموش کردند در ایام گذشته و دوره اصلاحات، مرجعیت نسبت به گرانی، بیکاری و تورمی که در جامعه وجود داشت، گلایه مند بوده‌اند؟

 

رفتار دوگانه اصلاح طلبان؛ دیروز بی‌توجه و امروز دلواپس!

آصفری ادامه داد: چطور آنجا دلشان برای مرجعیت نسوخت و فرمایشات مرجعیت را حتی یک بار به عنوان دستور کار به گوش نگرفتند! علیرغم اینکه مراجع تقلید در قم و در جلسات خصوصی  بارها و بارها  به شخص رئیس جمهور و وزرایشان نسبت به فشار و تورمی که روی مردم است هشدار و تذکر دادند، آنها حتی یکبار نیامدند یکی از جلسات علنی دولت را در خصوص گلایه‌مندی مرجعیت برگزار کنند یا حتی بخواهند در خصوص مسائل گرانی، تورم و مشکلاتی که مرجعیت نسبت به آن اعتراض داشتند، کاری انجام دهند  حالا امروز دارند از این موضوع سواستفاده می کنند.

 

وی عنوان کرد: ضروی است با رسانه‌ای که حضرت آیت‌الله صافی را زیر سوال بردند باید برخورد شود ولی کسانی هم که دارند از این امر سواستفاده می کنند هم باید پاسخگوی رفتار و کردار گذشته خود و شرایط نامطلوبی که برای جامعه ایجاد کردند، باشند.

 

آصفری بیان کرد: مراجع بارها و در خصوص مسائل مختلف گلایه‌مند بودند ولی همین افراد نسبت به آن بی توجه بودند و قطعا دلسوزی امروز آنها به جهت دفاع از مرجعیت نیست بلکه آنها به دنبال اهداف و سیاست‌های خود هستند.

 

مردم فراموش نمی‌کنند

وی تاکید کرد: مردم امروز پشت و حامی مرجعیت هستند و اجازه نخواهند داد کسانی از جایگاه مرجعیت به نفع افکار و مسائل سیاسی و جناحی خودشان سواستفاده کنند.

 

این نماینده مجلس گفت: کسی نباید به خود اجازه دهد از جایگاه مرجعیت به نفع حزب و جایگاه سیاسی خود سواستفاده و جایگاه مرجعیت را تا سطح احزاب و جناح خود پایین بیاورد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرجعیت همیشه حامی اصل و اساس و پایه‌های انقلاب اسلامی بودند و هستند و مردم ایران قطعا رفتارهای دوگانه برخی از جریانات شکست خورده اصلاح طلب با موضوع مرجعیت که اخیرا دارند خود را نشان می‌دهند را فراموش نخواهند کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: