صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۰۷
  • چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Wednesday 03 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 03
کد خبر: ۱۰۸۱۲۵

تعیین قیمت بلیت کنسرت‌ های موسیقی پایتخت

تهیه‌کنندگان نلاش می کنند قیمت بلیت کنسرت‌ های تهران زیر قیمت بلیت کنسرت‌های کیش و کمتر از ۴۰۰ هزار تومان باشد.

به گزارش راهبرد معاصر مدیر یکی از سایت‌های فروش بلیت، گفت: تلاش تهیه‌کنندگان این است که قیمت بلیت کنسرت‌های تهران زیر قیمت بلیت کنسرت‌های کیش و کمتر از ۴۰۰ هزار تومان باشد تا اکثریت افراد جامعه برای حضور در این سالن‌ها ترغیب شوند.

محمدحسین توتونچیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره آمادگی سالن ها برای از سرگیری کنسرت های موسیقی بعد از دو سال وقفه، اظهار داشت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به نارنجی شدن تهران، اجازه برگزاری کنسرت های موسیقی با ظرفیت ۵۰ درصدی صادر شد. بر این اساس در سالن های کنسرت، دو صندلی قبل و بعد از هر خانواده ای که کنار هم می نشینند، بسته می شود.

مدیر سایت ایران‌کنسرت درباره قیمت های در نظر گرفته شده برای بلیت های کنسرت، بیان کرد: تلاش تهیه کنندگان بر این است که قیمت بلیت های کنسرت های تهران زیر قیمت بلیت های کنسرت های کیش و زیر ۴۰۰ هزار تومان باشد تا اکثریت افراد جامعه را برای حضور در این سالن ها تحت پوشش قرار بدهیم؛ در حال حاضر قیمت بلیت های کنسرت در کیش بین ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.

وی درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن های کنسرت، گفت: سالن های برگزار کننده کنسرت موظف شدند دستورالعمل های بهداشتی مانند قرار دادن دستگاه های مجهز به تهویه و ضد عفونی کننده، اجباری کردن استفاده از ماسک حین ورود و خروج افراد به سالن ها و سرعت بخشیدن به ورود و خروج افراد با فاصله رعایت کنند.

این تهیه کننده موسیقی درباره هزینه سالن های کنسرت به برخی نکات اشاره کرد و گفت: سالن ها با افزایش شدید قیمت مواجه شدند و این هزینه ها به ۲ بخش سالن و تولید تقسیم می شود. عواملی مانند نور، صدا، ال.ای.دی و تصویر در سالن ها به بخش خصوصی واگذار شده است؛ با توجه به افزایش بهای دلار و هزینه های واردات کالاها، افزایش قیمت کمتر از ۱۰۰ درصد برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست و گاهی از عهده پرداخت دستمزد عوامل بر نمی آیند.

تعیین قیمت بلیت کنسرت‌های موسیقی تهران زیر ۴۰۰ هزار تومان

توتونچیان ادامه داد: بنابراین سالن های کنسرت در طول ۲ سال گذشته باید افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی داشته باشند. این در حالی است که با افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه های پیمانکاران بخش خصوصی، درآمد تهیه کنندگان نصف شده است. با توجه به اینکه نصف ظرفیت سالن های کنسرت برای اجراها به فروش می رسد، باید میان هزینه ها و قیمت های بلیت هماهنگی ایجاد شود تا کمترین فشار روی اقشار جامعه وارد شود.

وی اظهار داشت: امیدوارم بعد از ۲ سال دوری از کنسرت ها، اتفاقات فرهنگی هنری خوبی در عرصه کنسرت ها رقم بزنیم. در این برهه زمانی، شاید سودی عاید تهیه کنندگان نشود اما چرخه صنعت موسیقی بعد از ۲ سال بیدار می شود و خانواده های زیادی که مستقیم و غیرمستقیم به واسطه برگزاری یک کنسرت ارتزاق می کردند، دوباره فعال می شوند.

از امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه مقرر شد سالن دارها قیمت های سالن ها را به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ برای تعیین بهای بلیت کنسرت ها اعلام کنند.

توتونچیان درباره درخواست مجوز کنسرت ها به این نکته اشاره کرد که بعد از اعلام قیمت از سوی سالن های کنسرت، درخواست و مجوزهای کنسرت به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می شود.

به گزارش ایرنا، جلسه هم اندیشی به منظور از سرگیری اجراهای صحنه ای موسیقی با حضور شرکت‌های برگزارکننده و نماینده سالن‌های برگزاری اجراها به ریاست محمد اله‌یاری فومنی، سرپرست دفتر موسیقی برگزار شد. در این جلسه، مقرر شد از ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی استفاده شود./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: