صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۰۶
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 04
کد خبر: ۱۰۸۲۰۶
لاله افتخاری، نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» پاسخ داد:

ضرورت تسخیر لانه جاسوسی امریکا چه بود؟

لاله افتخاری، عضو هیئت علمی دانشگاه با گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا در 13 آبان 1358، گفت: پایگاه و قرارگاه جاسوسی آمریکایی‌ها در تهران نه تنها برای کشور ما  بلکه برای کشورهای منطقه هم آسیب رسان بود. آشکارشدن اسنادی که که در سفارت امریکا کشف شد، چهره مستکبر آمریکایی‌ها و نقشه‌هایی که در سر داشتند را برملا کرد.
 
 
به گزارش «راهبرد معاصر»، 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است. دقیقا به همین دلیل یکسال پس از شهادت دانش آموزان در دانشگاه و درست در سالروز 13 آبان 58 ایران اسلامی شاهد جلوه دیگری از این رویارویی میان جبهه حق علیه باطل بود.در این روز به یکباره به حیات سیاسی مملو از خباثت امریکا و عملکرد سازمان جهنمی سیا در ایران خاتمه داده شدومزدورانی که پس ازپیروزی انقلاب دائماً به فتنه انگیزی و ماجراجویی علیه نهضت اسلامی ایران مشغول بودندبه گروگان گرفته شدندولانه پرازفسادوجاسوسی آنان که به اشتباه(سفارت)لقب گرفته بود،‌ تعطیل گردید. در همین رابطه «راهبرد معاصر» با لاله افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشسته است، مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانیم؛
 
 
«لاله افتخاری» با اشاره به روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، گفت: با بر فرمایش حضرت امام(ره) 13 آبان انقلابی دوم و حتی مهمتر از انقلاب اول بود چرا که اقتدار و وحدت ملی را در مقابل زور استکبار به نمایش گذاشت.
 
 
وی در ادامه عنوان کرد: ما  انقلاب کردیم تا دست بیگانه را از سرزمین و سرنوشتمان کوتاه کنیم، مردم ما سرور شوند و در سرنوشت خود و کشورشان تاثیرگذار باشند.
 
 
افتخاری ابراز کرد: وجود سفارت آمریکا یعنی پایگاه و قرارگاه جاسوسی آمریکایی ها در تهران نه تنها برای کشور ما بلکه برای کشورهای منطقه هم آسیب‌رسان بود و آشکارشدن اسنادی که وجود داشت چهره مستکبر آمریکایی‌ها و نقشه‌هایی که در سر داشتند را برملا کرد.
 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به نابودی اسناد جاسوسی توسط عوامل سفارت قبل از تسخیرعنوان کرد:  همین که آنها همه اسناد را خُرد و رشته کردند نشانگر این است که اسناد گواهی عملکرد مخرب و تلاش‌های آنها برای جاسوسی و تجزیه ایران بود چرا که اگر غیر از این بود در فکر  نابودی آنها نبودند.
 
 
افتخاری افزود: همه این واقعیت‌های آشکار شده نشانگر این است که به هر حال تسخیر و نابودی این پایگاه یک ضرورت بوده و تا امروز می‌بینیم که چهره آنها هر روز بیشتر از قبل بر ملا شده و اهمیت این تسخیر بیشتر مشخص می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: