صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 08
کد خبر: ۱۰۸۷۱۳

نیکی هیلی: باید گزینه‌های سخت گیرانه تری در قبال ایران اتخاذ کنیم

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به شدت از رویکرد دولت بایدن و حزب دموکرات در قبال برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل که در کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) سخنرانی می‌کرد از رویکرد دولت بایدن در قبال برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت: من متوجه نمی‌شوم چرا آن‌ها فقط از افرادی دعوت می‌کنند که طرفدار توافق هسته‌ای با ایران هستند.

وی در این سخنرانی تاکید کرد: من به اسرائیل علاقه زیادی دارم و معتقدم باید بیش از این با هم در ارتباط باشیم.

نیکی هیلی ضمن انتقاد از روش دولت بایدن در قبال ایران تصریح کرد: باید گزینه‌های سختگیرانه تری را در مقابله با تهران انتخاب کنیم، ولی بایدن ظاهراً می‌خواهد دوباره به توافقنامه برجام بازگردد.

هیلی ادامه داد: من از همه دموکرات‌ها می‌خواهم که به اندازه جمهوری خواهان از اسرائیل حمایت کنند و در این زمینه اختلافات سیاسی بین حزبی را کنار بگذارند.

این مقام پیشین دولت ترامپ در ادامه سخنرانی خود افزود: اگر کسی از سیاست کنونی آمریکا در قبال توافق فاجعه بار ایران حمایت می‌کند، با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس مخالف است و در جنبش‌های تحریم اسرائیل شرکت می‌کند به هیچ وجه نمی‌توان آن را به عنوان یک دوست برای اسرائیل در نظر گرفت و نمی‌تواند مدعی ارتباط مسالمت آمیز با اسرائیل باشد.

سخنگوی کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل فعلاً به سخنان روز گذشته نیکی هیلی هیچ واکنشی نشان نداده است.

بسیاری معتقدند نیکی هیلی یکی از نامزد‌های پرطرفدار انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. جمهوری خواهان آمریکا همواره یکی از منتقدان اصلی توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران هستند که در زمان باراک اوباما به امضا رسید. آن‌ها می‌گویند دونالد ترامپ با خروج از این توافق در سال ۲۰۱۸ رویکرد مناسب تری را در قبال برنامه‌های هسته‌ای کشورمان اتخاذ کرده بود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: