صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۲۲
  • چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 27 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 08
کد خبر: ۱۰۸۸۱۹

دادستان کل کشور:جامعه وکلا و جامعه کارشناسان دو بال قوه قضائیه برای رسیدن به عدالت است

محمد جعفر منتظری در نشست کارآموزان کارشناسان استان تهران گفت: جامعه وکلا و جامعه کارشناسان دو بال قوه قضائیه برای رسیدن به عدالت است امروز حوزه موضوعات قضایی در محاکم بسیار گسترده است و قاضی ملزم است تا نظر کارشناس را بگیرد.

به گزارش راهبرد معاصر محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در نشست کارآموزان کارشناسان استان تهران اظهار کرد: از اینکه خدمت ارزنده‌ای و برای تحقق عدالت انتخاب کردید تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: از اصول پذیرفته شده رایج در بین عقلای عالم در همه اعصار و قرون و همه مذاهب و ملل و اقوام رجوع جاهل به عالم وجود دارد و در هر موضوع و امری که انسان نیاز داشته باشد باید به عالم مراجعه کرد و این مراجعه اساس یک بحث فقهی است.

منتظری گفت : جامعه وکلا و جامعه کارشناسان دو بال قوه قضائیه برای رسیدن به عدالت است امروز حوزه موضوعات قضایی در محاکم بسیار گسترده است و قاضی ملزم است تا نظر کارشناس را بگیرد.

دادستان کل کشور اظهار کرد: یک پایه قضاوت عادلانه کارشناسی است و اگر کارشناس کوتاهی کند و بدون داشتن علم نظر دهد قطعا در حکم خلاف سهیم است.

وی تصریح کرد: نظر کارشناس در تصمیم و حکم قاضی تاثیر دارد و وقتی وی مبتنی بر نظر کارشناس حکم دهد کارشناس هم باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد آن وقت که قلم کارشناسی روی کاغذ می‌رود فقط باید به خدا فکر کرد.

منتظری با اشاره به کارشناسی‌هایی که مبانی درست ندارند گفت: گاهی اختلاف نظر‌های متعددی وجود دارد و همین موضوع باعث اطاله دادرسی می‌شود و مرکز مشاوران و کانون کارشناسان باید آسیب‌های قضایی در حوزه وکالت و کارشناسی را بررسی کنند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: