صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 08
کد خبر: ۱۰۸۸۶۲

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: اعتبارات عمرانی به ۹ درصد افزایش یافته است

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:سهم اعتبارات عمرانی از ۱.۵ درصد به ۹ درصد افزایش یافته است، همچنین تعداد بخاری‌های نفتی به زیر ۳ درصد رسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش وپرورش در برنامه تجلیل از خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار مدرسه در اقصی نقاط کشور به همت ستاد اجرایی فرمان امام انجام شده است، بیان کرد: جدا از این موضوع، بیش از ۳۰ درصد مدارس را خیرین ساختند و طی ۲-۳ سال اخیر این رقم به بیش از ۵۰ درصد رسیده است که پروژه‌های عمرانی به همت خیرین ساخته شده است.

او خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: وقتی آیات قرآن را نگاه می‌کنیم خیرین مورد عنایت هستید، قلب‌های رئوف و دستان سخاوتمند شما عشق به مردم مستضعف، عشق به نظام و ایران را نشان می‌دهد.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: کار خیرین از این منظر که مدرسه می‌سازند موجب ساختن آینده کشور می‌شود و این موضوعی قابل توجه است و از این منظر که یک فرهنگ را به عنوان ایثار جاری میکنند ارزش مضاعف دارد.

کاظمی بیان کرد: حضور بیش از ۳۰ میلیون خیر در کشور و بیش از یک میلیون خیر خرد اقدامی قابل توجه است.

در ادامه این مراسم مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت که با توجه به فعالیت‌های انجام شده مدرسه خشت و گلی نداریم، اما وجود مدارس سنگی در کشور مشکل ساز است که همت دولت را می‌طلبد.

او اظهار کرد: سهم اعتبارات عمرانی از ۱.۵ درصد به ۹ درصد افزایش یافته است همچنین تعداد بخاری‌های نفتی به زیر ۳ درصد رسیده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: