صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۵۴
  • سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • Tuesday 06 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 09
کد خبر: ۱۰۸۹۹۲

تورم بالا و افزایش قیمت خانه در آمریکا

بانک مرکزی آمریکا اذعان کرد که برای ماه‌های آینده شاهد افزایش بیشتر قیمت مسکن در این کشور خواهیم بود.

به گزارش راهبرد معاصر میشل بومن، یکی از مقامات رده بالای بانک فدرال آمریکا اعلام کرده که احتمالا طی ماه‌های آینده شاهد تورم و افزایش بیشتر قیمت مسکن در این کشور خواهیم بود؛ چراکه از یک طرف به خاطر کمبود مصالح ناشی از اختلال در حوزه حمل و نقل و چرخه تامین، ساخت خانه‌های جدید با مشکل مواجه شده و از سوی دیگر تقاضا افزایش یافته است.

بومن گفت: من فکر می‌کنم که بعید است مشکل نبود مصالح در کوتاه مدت حل شود و به همین خاطر بر این باور هستم که به احتمال زیاد در میان‌مدت شاهد تداوم افزایش تورم و قیمت مسکن در آمریکا خواهیم بود.

در ماه سپتامبر فروش خانه نوساز در آمریکا 14 درصد رشد کرد؛ چرا که مردم نگران بالا رفتن نرخ بهره وام‌های خرید مسکن هستند و تلاش می‌کنند تا پیش از این اتفاق خانه خود را خریداری کنند.

به طور متوسط قیمت مسکن در آمریکا از ابتدای سال جاری تا ماه جولای یعنی به مدت 7 ماه 17.8 درصد افزایش یافته و بنا به اعلام انجمن ملی بنگاه‌های املاک هم‌اکنون قیمت هر واحد مسکونی در آمریکا به طور متوسط 359 هزار و 900 دلار است.

شاخص قیمت مسکن در 20 شهر بزرگ آمریکا نیز نشان می‌دهد که در ماه آگوست سال جاری نسبت به 12 ماه قبل نرخ مسکن در این شهرها 20 درصد رشد کرده است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: