صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 10
کد خبر: ۱۰۹۱۲۷

پلمب مرکز زیبایی که دختر نخبه اهوازی را به کما برد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پلمب مرکز زیبایی که دختر جوان اهوازی را به کما برد، خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکزی که این خانم در آن عمل را انجام داده، شناسایی شده و توسط پلیس اماکن و اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پلمب شده است.

وی افزود: اقدامات قانونی در این خصوص در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مراکز غیر مجازی که در حال حاضر در استان خوزستان فعال هستند مرتبا از طرف اداره نظارت بر درمان شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی از طریق کمیسیون ماده ۱۱ که متشکل از سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی است، در خصوص این مراکز انجام می‌شود و مرتبا مورد رصد قرار می‌گیرند و موارد غیر قانونی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: دو دسته فعالیت درمانی غیر قانونی وجود دارد، یکی افرادی که هیچ پروانه‌ای از ما ندارند و به صورت غیر قانونی و زیر زمینی اعمال جراحی را انجام می‌دهند مثلا برخی در آرایشگاه‌های زنانه این کار را انجام می‌دهند یا در مراکزی که هیچ پروانه‌ای ندارند. این کار، نوعی دخالت در حرفه پزشکی و غیر قانونی است.

وی بیان کرد: نوع دوم مراکزی هستند که پروانه فعالیت از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دارند، اما در رشته‌ای که فعالیت می‌کنند تخصص لازم را ندارند و اقدامات غیر قانونی انجام می‌دهند.

ابول نژادیان عنوان کرد: ما بر هر دو دسته نظارت می‌کنیم و اداره اماکن نیز همراه با ما است. مرتبا این اماکن پلمب و به دادگاه معرفی می‌شوند، ولی مردم خودشان باید با علم و آگاهی و شناخت این افراد، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی اذعان کرد: یکی از مکان‌های محل تبلیغ این مراکز، اینستاگرام است. متاسفانه جوانان فریب این تبلیغات کذایی را می‌خورند و به افرادی مراجعه می‌کنند که صلاحیت لازم برای کار را ندارند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: