صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 13
کد خبر: ۱۰۹۵۸۶

جزییات دیدار رابرت مالی با وزیر خارجه بحرین

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امورایران که غرب آسیا سفر کرده است امروز با وزیر خارجه بحرین هم دیدار کرد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری بحرین، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین امروز (شنبه) در دبی با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امورایران دیدار کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری بحرین، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات در ارتباط با مذاکرات ۵+۱ و ایران را در خصوص پرونده هسته‌ای و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای از سرگیری مذاکرات در وین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آن‌ها همچنین در خصوص تلاش‌ها در زمینه حفظ امنیت و ثبات در منطقه در سایه چالش‌ها و تحولات پیش رو گفتگو کردند.
پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پیش از آغاز مذاکرات با کشورمان در وین به خاورمیانه سفر می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد: «نماینده ویژه، رویکرد‌های ما را در مورد طیف گسترده‌ای از نگرانی‌های نشأت گرفته از ایران، از جمله فعالیت‌های بی ثبات کننده این کشور در منطقه، و مذاکرات هسته‌ای آتی هماهنگ خواهد کرد.»

همچنین نشریه تایمز رژیم صهیونیستی گزارش داد رابرت مالی طی سفر ده روزه خود که از پنجشنبه آغاز می‌شود، از امارات، فلسطین اشغالی، عربستان سعودی و بحرین بازدید خواهد کرد. همچنین این سفر منطقه‌ای رابرت مالی قرار است در تاریخ ۲۰ نوامبر، یعنی نُه روز پیش از آغاز دور هفتم مذاکرات احیای برجام در وین به پایان برسد.

گفتنی است پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، شامگاه چهارشنبه، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، تاریخ برگزاری ۷ امین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: