صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 14
کد خبر: ۱۰۹۶۳۱

واکنش حزب الله به رزمایش‌های عربی-اسرائیلی

عضو شورای مرکزی حزب‌الله در واکنش به اخباری مبنی بر برگزاری رزمایش مشترک میان برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت، رزمایش‌های نظامی مذکور خنجری در قلب قدس، فلسطین و تمام ملت‌های منطقه است.

به گزارش راهبرد معاصر، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله در اظهاراتی گفت، رزمایش نظامی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی خنجری در قلب قدس، فلسطین و تمام ملت‌های منطقه است، زیرا این موضوع، دشمن صهیونیستی را تشویق به تجاوز بیشتر در قبال لبنان و فلسطین می‌کند و این لکه ننگی بر پیشانی سران عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

بر اساس گزارش «المنار»، شیخ قاووق ادامه داد، سلاح مقاومت برای مقابله با دشمن اسرائیلی بوده و همینگونه نیز باقی خواهد ماند و کسی نمی‌تواند این موضوع را تغییر دهد. فشارها، بحران‌ها و مداخلات خارجی هر چقدر باشد اولویت مقاومت آمادگی بیشتر برای مقابله با تجاوز اسرائیلی خواهد بود و وعده می‌دهیم که یک پیروزی می‌سازیم که بزرگتر از پیروزی سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ باشد.

وی تأکید کرد، مقاومت از سال ۲۰۰۶ تا کنون بر قدرت کمی و کیفی خود افزوده و امروز دژ مستحکم لبنان و لبنانی‌هاست. جنوب لبنان با معادله ارتش، ملت و مقاومت امروز سنگر اول دفاع از کرامت و حاکمیت لبنان است.

یک ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا روز شنبه (دیروز) گفت احتمال برگزاری رزمایش مشترک با رژیم صهیونیستی، بحرین و امارات عربی متحده وجود دارد.

به نوشته وبگاه آی‌۲۴ نیوز، «گرگوری گیوت» در گفتگو با خبرنگاران در دبی با اشاره به اینکه بحرین و امارات به تازگی رزمایش مشترکی را با نیروی دریایی آمریکا و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام دادند، گفت مانور‌های هوایی با اسرائیل و این کشور‌ها نیز ممکن است رخ دهد.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی عصر شنبه اعلام کرد که رزمایش مشترکی را با فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا (MARCENT) و تفنگداران دریایی این کشور (USMC) پس از دو هفته به پایان رسیده است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: