صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 09
کد خبر: ۱۱۰۴۳۱

خلافی خودرو را از سایت جدید راهور استعلام کنید

سایت راهور به تازگی از لحاظ ظاهر و کاربری تغییراتی داشته است که استفاده از آن را آسان تر کرده است. مطلبی که در ادامه می خوانید روش استعلام خلافی از سایت جدید راهور است که برای تمامی وسایل نقلیه قابل استفاده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در سایت راهور خدمات مختلفی ارائه می شود ازجمله :

  • استعلام تخلفات رانندگی
  • نوبت دهی مراکز تعویض پلاک
  • استعلام نمره منفی گواهینامه
  • استعلام تصادفات رانندگی
  • رهگیری مدارک سازمانی
  • پرداخت الکترونیکی جرائم
  • نقل و انتقال اینترنتی خودرو
  • صدور گواهینامه رانندگی اینترنتی (ویژه تهران)

پس از ورود به سایت راهور به آدرسrahvar120.ir  برای استعلام خلافی خودرو باید روی گزینه استعلام تخلفات رانندگی کلیک کنید و در صفحه جدید در بخش مربوطه بارکد خودرو را وارد کنید.

 

بارکد خودرو عددی 8 یا 9 رقمی است که در کارت ماشین درج شده است.

 

پس از وارد کردن بارکد و کد امنیتی، بر روی دکمه استعلام بزنید. اگر خلافی داشته باشید، لیست تخلفات به همراه مبلغ و زمان ثبت تخلف، شماره پلاک، شناسه قبض و شناسه پرداخت نمایش داده می شود که می توانید از بین جرایم انتخاب و پرداخت کنید.

 

در پایین صفحه نیز دکمه چاپ وجود دارد که می توانید از صفحه خلافی پرینت تهیه کنید.

 

راه های دیگری نیز برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

 

استعلام خلافی خودرو با فرمون

از بین راه های مختلف استعلام خلافی، یکی از روشهای آسان و سریع، استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت با فرمون است. این برنامه همانند سایت راهور با استفاده از بارکد خلافی می گیرد و تنها با یکبار وارد کردن بارکد در برنامه می توانید در دفعات بعدی بدون نیاز به وارد کردن مجدد بارکد، خلافی را استعلام کنید.

 

پرداخت موردی و یا تک به تک خلافی ها، مشاهده ریز تخلفات خودرو، استعلام بدهی طرح ترافیک و عوارض خودرو، مشاهده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، هشدار سرعت غیرمجاز، هشدار ورود به محدوده طرح ترافیک، آزمون های آنلاین آیین نامه رانندگی، امکان خرید بیمه شخص ثالث، ثبت محل پارک خودرو بر روی نقشه، استعلام قیمت خودرو نو و دست دوم از جمله دیگر امکانات این برنامه کاربردی و مفید است.

 

برای دانلود نسخه اندروید فرمون به گوگل پلی و یا کافه بازار مراجعه کنید.

 

برای دانلود نسخه IOS فرمون می توانید به سیبچه مراجعه و نام فرمون را جستجو کنید.

 

استعلام خلافی خودرو با پیامک

از این روش تنها می توانید تعداد و مبلغ تخلفات را ببینید و برای پرداخت باید از روش دیگری استفاده کنید. برای استعلام خلافی کافی است کد VIN را که روی کارت خودرو یا کارت موتور درج شده است به شماره پیامک 1101202020 ارسال کنید.

 

استعلام خلافی از پلیس+10

پلیس+10 انواع مختلفی از خدمات در حوزه انتظامی و راهور را ارائه می دهد که یکی از آنها استعلام خلافی وسیله نقلیه است. در این دفاتر ضمن استعلام خلافی خودرو امکان اعتراض به صورت وضعیت تخلفات رانندگی نیز وجود دارد.

 

انواع جریمه های رانندگی کدامند؟

پلیس راهور راه های مختلفی را برای ثبت تخلف درنظر گرفته است. از برگ جریمه افسر راهنمایی و رانندگی گرفته تا دوربین های کنترل سرعت ثابت و قابل حمل همگی ابزار و روشهای مختلف ثبت تخلفات هستند.

 

جریمه تسلیمی، الصاقی، دوربین، دوبرگی و خودداری انواع مختلف جریمه هستند که در ادامه نحوه ثبت این جریمه ها را توضیح می دهیم:

 

جریمه الصاقی

اگر به عنوان مثال دوبله پارک کنید و یا در محل پارک ممنوع، پارک کنید و در خودرو حضور نداشته باشید، افسر شما را جریمه و برگه جریمه را پشت شیشه قرار می دهد.

 

جریمه تسلیمی

اگرتخلفی کنید و در زمان ثبت تخلف توسط افسر حضور داشته باشید برگه جریمه به شما تسلیم و یا تحویل می شود. افسر گواهینامه و مدارک شما را مشاهده و مشخصات خودرو را در برگه جریمه قید می کند.

 

جریمه دوربینی

این نوع جریمه توسط دوربین های نصب شده در خیابان ها و بزرگراه ها ثبت می شود.

 

جریمه دوبرگی

اگر تخلفی مرتکب شوید به عنوان مثال با سرعت غیرمجاز رانندگی کنید و افسر به شما دستور توقف دهد؛ درصورت بی توجهی به دستور پلیس، به صورت دوبرگی جریمه خواهید شد.

 

جریمه خودداری

این نوع جریمه نیز در صورت خودداری از دریافت قبض جریمه صادر می شود. اگر پلیس، راننده را در زمان حضور وی جریمه کند و راننده به هر دلیلی مانند اعتراض به جریمه از قبول آن خودداری کند، افسر برای وی قبض جریمه دوبرگی صادر می کند.

 

مهلت پرداخت جریمه های رانندگی چه مدت است؟

پس از ثبت جریمه، 60 روز فرصت دارید تا قبض خود را پرداخت و یا به آن اعتراض کنید. در صورتی که قبض خود را به موقع پرداخت نکنید و این قبض ها از نوع تسلیمی، الصاقی و خودداری باشد؛ جریمه دوبرابر خواهد شد.

 

اما جریمه های دوربینی و دوبرگی در صورت عدم پرداخت دوبرابر نخواهند شد.

 

چند توصیه برای رانندگان

-برخی بدون توجه به میزان جرایم رانندگی خود پرداخت آن را به زمان فروش خودرو موکول می کنند. توصیه می کنیم خلافی خودرو را به صورت ماهانه کنترل کنید چراکه خودروهای با جریمه بالای 3 میلیون تومان توقیف می شوند.

 

-اگر قصد خرید و فروش خودرو دارید پیش از مراجعه به تعویض پلاک از پلیس+10 خلافی بگیرید و خلافی را در محل تعویض پلاک پرداخت کنید. خلافی پس از پرداخت و تسویه دیگر قابل استعلام نیست.

 

اگر به اشتباه جریمه شده اید می توانید به دفاتر پلیس+10 مراجعه و اعتراض بزنید و در صورت نتیجه نگرفتن می توانید به اجرائیات راهور مراجعه کنید.

 

-جریمه های دوبرابری (که به دلیل عدم پرداخت در مهلت 60 روزه بوجود می آیند) چنانچه مربوط به سال 99 و پیش از آن باشد، بخشیده شده است و این طرح تا دی ماه 1400 مهلت دارد.

 

- چنانچه خلافی خود را پرداخت نموده اید و بازهم در لیست جرایم رانندگی مشاهده می کنید بین یک تا سه هفته منتظر بمانید و در صورت پاک نشدن جریمه به پلیس+10 مراجعه کنید. سایت راهور آفلاین است و با تاخیر به روزرسانی می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: