صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۰۶
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 20
کد خبر: ۱۱۰۵۱۵

نقشه راه دولت برای رونق تولید و کاهش تورم

معاون وزیر اقتصاد با حضور در صدا و سیما نقشه راه دولت برای رونق تولید و کاهش تورم را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر سبحانیان معاون وزیر اقتصاد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص نقشه راه وزارت اقتصاد برای رشد غیرتورمی تولید تصریح کرد: شرایط اقتصادی در آغاز به کار دولت سیزدهم مناسب نبود. رشد اقتصادی در دهه گذشته صفر و نرخ تورم زیاد بوده و در نتیجه وضعیت معیشت مردم هم مناسب نبوده است.

او ادامه داد: در این نقشه راه برای اقتصاد کشور چارچوبی تعیین شده است. نقاط ضعف اقتصادی دولت های قبلی عدم هماهنگی و انسجام در سیاست گذاری ها بوده است. این نقشه راه برای هماهنگی سیاست های اقتصادی دولت و پاسخ به مطالبات به حق فعالان اقتصادی  تعیین شده است.

این مقام مسئول بیان کرد:  در این مرحله به تعیین چارچوب پرداخته شده است تا  به سمت رشد پایدار و سرمایه گذاری در تولید قدم برداشته شود. اتخاذ سیاست های مالی و پولی متناسب با کاهش تورم خواهد بود.

سبحانیان گفت: تدوین این نقشه راه از مسیر انضباط بخشی به نظام بانکی و نظام بودجه ای کشور و مسیر سوم کنترل ناترازی های حوزه ارزی می گذرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: باور غلطی وجود دارد که کنترل تورم موجب رکود می‌شود، ولی تجارب مختلفی در برخی کشور‌ها وجود داشته که همزمان با کاهش تورم، رونق تولید به وجود آمده است.

او ادامه داد: در این نقشه راه فعلا بر ضرورت تدوین چارچوب تاکید داشتیم تا در بدنه دولت و حاکمیت ایجاد وفاق کنیم. اگر به این موضوع اهمیت ندهیم ،سیاست هایی در مجلس و دولت تعیین می شود که در تعارض با هم هستند.

این مقام مسئول گفت: بنای نقشه راه، تعیین عدد و رقم نبوده است.  قدم بعدی این است  که تقسیم کار ملی صورت بگیرد و بانک مرکزی هدف گذاری خود را برای سیاست گذار پولی اعلام کند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: ما در این راه  مولد سازی اموال دولتی را در دستور کار داریم که البته  صرفا آن را در فروش اموال  نمی بینیم .

او افزود: هدف گذاری کمی تورم هم حتما باید اتفاق بیفتد که از وظایف بانک مرکزی است.

سبحانیان گفت: در جلسه ای که در ستاد اقتصادی دولت در خصوص این موضوع برگزار شد،  سایر وزارتخانه ها همراهی خوبی برای اجرای برنامه های تعیین شده در این نقشه راه  داشتند.

او ادامه داد: نقشه راه رشد غیرتورمی تولید، نقطه آغازی است بر یک کار مستمر که  با همکاری دستگاه های مختلف و رهبری خود رئیس جمهور پیش می رود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: