صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 22
کد خبر: ۱۱۰۷۲۲

بازگشایی مدارس استثنایی کشور از امروز

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از بازگشایی مدارس استثنایی کشور از امروز خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر مجید هداوند، معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بازگشایی مدارس استثنایی کشور و حضور این دانش آموزان با استلزامات و دستورالعمل‌های بیشتری پیگیری می‌شود که در این راستا از اواخر شهریور امسال این دستورالعمل‌ها برای مدارس همه استان‌ها ارسال شد.

او افزود: سلامت دانش آموزان و معلمان یکی از الزامات مهم این دستورالعمل است، بنابراین باید روند واکسیناسیون برای کادر آموزشی، خدماتی و سرویس مدارس تکمیل شود.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در واقع از مهر بیش از نیمی از مدارس استثنایی کشور که تعداد آن‌ها زیر ۵۰ نفر بوده است؛ آموزش حضوری را با رعایت دستورالعمل‌ها شروع کرده اند. در مرحله دوم و حضوری شدن کامل مدارس از اول آذر ؛ اصل بر حضور تمام دانش آموزان استثنایی در مدارس است. البته دستورالعمل‌های جدی و بیشتری برای حضوری شدن کامل مدارس استثنایی نسبت به مدارس معمولی در نظر گرفته شده است.

هداوند گفت: این ضرورت در گروه‌های کم توان ذهنی، ناشنوا و نابینا به صورت جدی پیگیری می‌شود به صورتی که کلاس‌های بیشتر از ۶ نفر به دو گروه تقسیم می‌شوند تا سلامت دانش آموزان، معلمان و همچنین آموزش آن‌ها در اولویت قرار بگیرد. همچنین گروه‌های اوتیسم، چند معلولیتی و معلول جسمی حرکتی در یک کلاس نباید بیشتر از ۳ نفر باشند. در صورتی که تعداد این دانش آموزان بیش از ۳ نفر باشد، به ۲ کلاس ساماندهی می شوند.

تداوم فعالیت مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزان استثنایی

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: از امروز تمام مدارس استثنایی کشور فعالیت خود را به صورت حضوری، نوبت بندی و همچنین با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی شروع کرده اند. البته برای دانش آموزانی که به دلایل مشکلات جسمی شدید و یا بیماری های زمینه ای نتوانند به صورت حضوری در مدارس شرکت کنند؛ شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی همچنان فعال است تا هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نشود.

هداوند گفت: طبق گزارش‌های واصله تا امروز بیش از ۹۹ درصد معلمان، کادر مدرسه و همچنین ۸۰ درصد دانش آموزان مدارس استثنایی واکسن کرونا دریافت کرده اند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: