صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 01
کد خبر: ۱۱۱۹۳۹

مقام‌های آمریکایی: مذاکرات وین آخر هفته جاری پایان می‌پذیرد

مقام های آمریکایی مدعی شده است که دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران پایان هفته جازی خاتمه می یابد.

به گزارش راهبرد معاصر مقام‌های دولت آمریکا مدعی شدند که دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران پنج‌شنبه یا جمعه، ۱۱ یا ۱۲ آذرماه (فردا و پس‌فردا) خاتمه خواهد یافت.

این مقام‌های آمریکایی همچنین اعلام کردند: «زمان دقیق پایان یافتن این مذاکرات بسته به پیش‌رویِ مذاکرات دارد.»

دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین، دوشنبه هفته جاری برگزار شد. شش دورِ پیشین این مذاکرات تا تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری انجام شده بود.

در این میان پیش از برگزاری نشست هفته جاری، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد که رویکرد آمریکا به توافق هسته‌ای کشورمان بدون تغییر و همانند گذشته مانده است.

اما رژیم صهیونیستی که از احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای نگران است به شکل‌های گوناگون مخالفت و نگرانی خود را نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران ابراز می‌دارد.

در تازه‌ترین ادعا، شب گذشته «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، مدعی شد جهان باید تهدید علیه ایران را افزایش دهد تا ایران را از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای باز دارد.

همچنین لاپید هفته جاری و در اظهارات مختلفی مدعی شده است که «اسرائیل بازگشت ایران به مذاکرات را تلاشی در ظاهر برای توقف، اما در واقع برای پیش‌برد مخفیانه برنامه هسته‌ای می‌داند.»

از طرفی ساعاتی پیش آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته از نوع «آی- آر ۶» را برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد در تأسیسات «فردو» آغاز کرده است.

ماه گذشته میلادی نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود ایران ۱۶۶ سانتریفیوژ پیشرفته از نوع «IR-۶» را – بدون حفظ محصول غنی شده- فعال کرده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: