صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 15
کد خبر: ۱۱۳۷۱۷

تصویب ماده ۴ لایحه رتبه بندی معلمان / تعیین شاخص‌ها و امتیازات موثر در فرآیند رتبه بندی

نمایندگان مجلس ضمن تعیین شاخص‌ها و امتیازات در فرآیند رتبه بندی معلمان، مقرر کردند که دوره‌های ضمن خدمت تربیت دبیر، سنوات تحصیلی، مدیریتی و دانشگاه‌های تربیت دبیر و معلم نیز جزء این شاخص‌ها باشد.

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، با ماده ۴ لایحه رتبه بندی معلمان و اصلاحات آن موافقت کردند.

بر اساس ماده ۴ این لایحه؛ فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان بر مبنای امتیازات ناشی از دوره‌های ضمن خدمت، سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و شهید رجایی، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی- تربیتی، پژوهشی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه بندی معلمان در یکی از رتبه‌های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرایی این قانون، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

براساس تبصره این ماده افرادی که با عناوین شغلی مندرج در بند (۱) ماده (۲) این قانون، در پست‌های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، کماکان معلم هستند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: