صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 18
کد خبر: ۱۱۴۱۳۴

جنبش النجباء: تنها با خروج آخرین سرباز بیگانه آمریکایی از خاک عراق متقاعد می شویم

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی جنبش «النجباء» گفت:ما از اشغالگران آمریکایی انتقام خواهیم گرفت و متقاعد نخواهیم شد مگر اینکه آخرین سرباز بیگانه آمریکایی از خاک عراق خارج شود.

به گزارش راهبرد معاصر «نصر الشمری» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی جنبش «النجباء» در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه النجباء گفت: «از توجیه حضور اشغالگران آمریکایی در خاک عراق تعجب می‌کنیم، زیرا اغلب شرکت کنندگان در گفتگوی راهبردی از متحدان واشنگتن بوده اند».

وی با اشاره به اینکه سخنرانی «اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش همه چیز را روشن و شفاف کرد، گفت: «ما از اشغالگران آمریکایی انتقام خواهیم گرفت و متقاعد نخواهیم شد مگر اینکه آخرین سرباز بیگانه آمریکایی از خاک عراق خارج شود».

وی اظهار داشت: هیچ خروجی از خاک عراق اتفاق نیفتاده بلکه آنچه پیش آمده فقط تغییر عنوان‌ها بوده است.فرمانده نیرو‌های مرکزی آمریکا گفته است ما خاک عراق را ترک نخواهیم کرد.

سخنگوی جنبش النجباء عراق با طرح این پرسش گفت: «آیا هر کمیته ملی می‌تواند از پایگاه‌های عراقی اشغال شده بازدید کند».

وی در ادامه این مطلب افزود: سلاح مقاومت اهدافش مشخص است و هدفش وارد شدن به نزاع‌ها و کشمکش‌های سیاسی نیست. اگر برخی نیرو‌های سیاسی در عراق نیمی از قدرت نیرو‌های بسیج مردمی عراق و گروه‌های مقاومت را در اختیار داشتند مخالفان خود را به تیر‌های برق آویزان می‌کردند و این را علنا ​​می گفتند.

براساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) خاک این کشور را ترک کنند. اما درحالیکه تنها چندین روز به پایان سال میلادی مانده است نظامیان عراق همچنان در این کشور حضور دارند و شواهدی که نشان دهد آمریکا قصد خروج نیروهایش را دارد، موجود نیست.

گروه‌های مقاومت عراق نیز بار‌ها اعلام کردند درصورتی که آمریکا بخواهد برخلاف توافق انجام گرفته عمل نماید و نظامیان خود را از عراق خارج نکنند آن‌ها آماده‌اند تا با اشغالگری آمریکایی‌ها مبارزه کنند. در همین راستا ائتلاف الفتح عراق که نزدیک به جنبش‌های مقاومت است ساعاتی پیش اعلام کرد اگر نیرو‌های آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج از کشور، همچنان در خاک عراق باقی بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پنج شنبه گذشته قاسم الاعرجی، از پایان ماموریت‌های رزمی نیرو‌های آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق خبر داد، اما پس از آن مک کنزی با اظهاراتی در تایید ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور، افکار عمومی مردم عراق را شگفت زده کرد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما