صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 21
کد خبر: ۱۱۴۶۵۹

امیرعبداللهیان:ظلم محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو را فراموش نمی‌کنیم

وزیر خارجه کشورمان گفت:ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم تشییع شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در محل وزارت امور خارجه گفت: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد.

وی گفت که شهید ایرلو طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: شهید ایرلو در مدت ماموریتش حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و عاشق خدمت کردن بود.

وزیر خارجه ادامه داد: شهید ایرلو فرزندی بی ادعا و پرکار بود. امروز همه ملت ایران و همکاران ما در وزارت خارجه و دستگاه های ذیربط در ایران و خانواده معظم این شهید عزیز این مجاهد نستوه را تقدیم می کنند به روح بلند همه شهدای اسلام.

وی گفت: عرض تسلیت ویژه به مقام معطم رهبری و همه مردم ایران و مردم بزرگ یمن که شاهد بودند در ۲ سال گذشته شهید ایرلو حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مظلومیت مردم یمن، از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

وزیر خارجه ادامه داد: ما در مجموعه وزارت امور خارجه و همکاران ایشان در صنعاء و همه عزیزانی که با ایشان ارتباط داشتند ویژگی های منحصر به فرد شهید ایرلو را به خوبی به یاد دارند. شهید ایرلو عاشق خدمت کردن بود.سه شب پیش دختر ایشان با من تماس گرفت و گفت شرایط خیلی سختی داریم، نه عکسی، نه فیلمی و نه اطلاعی از وضعیت پدر داریم.این دقیقا در شرایط بود که همه ما و همکارانم تلاش می کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم مظلوم یمن را بمباران می کند مجوزی گرفته شود برای انتقال به موقع برادر جانبازمان سفیر محترم، پرتلاش و دیپلمات فرهیخته و پرکار جمهوری اسلامی ایران در یمن که بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: