صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 02
کد خبر: ۱۱۵۸

واکنش ها به اقدام وحشیانه مردان مسلح در سودان جنوبی

به دنبال تجاوز به 125 زن و دختر در سودان جنوبی از سوی مردان مسلح ناشناس، سازمان ملل متحد این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دنبال حمله وحشیانه مردان مسلح ناشناس در یکی از شهرهای سودان جنوبی در روزهای گذشته و تجاوز به 125 زن و دختر، سازمان ملل متحد روز یکشنبه این اقدام را محکوم کرد.


به نوشته خبرگزاری «رویترز» سازمان ملل متحد تجاوز به زنان و دختران در شهر «بنتیو» در شمال سودان جنوبی که ظاهرا در کنترل دولت قرار دارد را محکوم کرد.


نهاد امداد رسانی پزشکان بدون مرز روز گذشته اعلام کرد در جریان خشونت‌های گسترده 10 روزه در شهر بنتیو، مردان مسلح ناشناس به 125 زن و دختر تجاوز کرده‌اند.«دیوید شیرر» رئیس نیروهای سازمان ملل متحد در این کشور نیز در این زمینه گفت که مهاجمان مردان جوانی بودند که لباس‌های نظامی و غیرنظامی به تن داشتند. این در حالی است که نیروهای سازمان ملل در سودان جنوبی بر شدت گشتزنی‌های خود در منطقه افزوده‌اند.


رویترز نوشت: سودان جنوبی از یک جنگ داخلی غم انگیز پنج ساله رنج می‌برد و با وجود توافق صلح شکننده 2 ماه گذشته دولت با شورشیان، نارضایتی‌های قومی همچنان پابرجاست به طوری‌که غیرنظامیان این کشور مورد اعمال خشونت و انتقام‌گیری از سوی گروه‌های رقیب قرار میگیرند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد ارتش سودان جنوبی و شبه‌نظامیان متحد آن جنایت‌های جدید و وحشیانه‌ای علیه غیرنظامیان در شمال این کشور مرتکب شده‌اند.


سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده که ارتش سودان جنوبی و شبه‌نظامیان متحد آن در برهه زمانی آوریل تا اوایل جولای (۲۰۱۸) مرتکب «جنایت‌های وحشیانه‌ای» در شمال این کشور شده‌اند. در این گزارش به شهادت حدود 100 نفر از نجات‌یافته‌گان از این حملات استناد شده و آمده است که مهاجمان علاوه بر تجاوز جنسی، آدم‌ربایی و غارت اموال مردم، هر یک از غیرنظامیان را که سر راه خود می‌دیدند به قتل می‌رساندند، آن‌ها را از درخت آویزان یا با خودروهای زرهی زیر می‌گرفتند.

نظر شما