صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 03
کد خبر: ۱۱۶۳۵۰

شناسایی ۲۴۴ مورد امیکرون در کشور

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از شناسایی ۲۴۴ مورد امیکرون در کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با شبکه خبر در پاسخ به سوال مجری برنامه پیرامون آمارهای اعلام شده درخصوص امیکرون گفت: آمارهای اعلام شده امیکرون بالاتر از ارقام موجود است.

بیگلری اظهار داشت که ۲۴۴ مورد قطعی امیکرون در حال حاضر در کشور ما شناسایی شده است ، اما میزان ابتلا از این مقدار بالاتر است، از هفته‌های آتی شیوع میکرون را در کشور خواهیم داشت و به احتمال زیاد آمار بستری بالا خواهد رفت .

به گفته این مقام مسئول ، هرچند گفته می‌شود در خیلی از کشورهایی که با امیکرون مواجه شدند تعداد موارد بستری نسبت به واریانت های گذشته کمتر بوده است ولی وقتی تعداد موارد ابتلا بالا می‌رود اوضاع تغییر پیدا می‌کند، در مورد امیکرون روزی به۷۰ ، ۸۰ هزار یا ۱۰۰ هزار ابتلا خواهیم رسید.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد است که اگر تعداد موارد بستری ۱۰ درصد نباشد و پنج درصد تصور کنیم ، باز چندین برابر واریانت های قبلی می شود زیرا تعداد افراد مبتلا زیاد شده و نیاز به بستری زیاد خواهند شد بنابراین؛ سیستم بهداشت و درمان تحت فشار مضاعف قرار می‌گیرند لذا از هفته‌های آتی باید منتظر شیوع امیکرون باشیم به طوری که آمار مبتلایان افزایش خواهد یافت.

بیگلری یادآور شد که در انستیتو پاستور ایران وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم که حدود ۳۰ درصد از مواردی که به عنوان کرونا نمونه فرستاده می شود و برای کووید ۱۹ منفی هستند، برای آنفلوانزا مثبت می شوند، تعداد قابل توجهی از افرادی که با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند ممکن است کووید ۱۹ نباشند آنفولانزا و یا سایر ویروس ها باشند.

عضو کمیته علمی و ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد کیت های ترکیبی و یا مولتی پلکس آنفلوانزا و کووید ۱۹ در کشور وجود دارد و می‌توان برای نمونه هایی که برای کووید منفی می‌دهند استفاده کرد.

به گفته این مقام مسئول ، وقتی تست کرونا منفی می‌شود پس درست عمل می‌کند بلکه ممکن است آلودگی های ویروسی دیگر باشد،ممکن است یک نفر هم آنفولانزا و هم کرونا داشته باشد و لذا کیت هایی که در سطح کشور وجود دارد به راحتی می تواند تشخیص دهد که کووید است یا آنفلوانزا لذا این مسئله قابل افتراق برای بیماران است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: