صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۴ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 04
کد خبر: ۱۱۶۴۹۳

اولیانوف: تحریم‌های آمریکا بزرگترین مانع مذاکرات است

مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین گفت:هنوز بزرگترین و پیچیده‌ترین مانع بر سر راه مذاکرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

به گزارش راهبرد معاصر «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در مصاحبه با العربیه اعلام کرد که در مذاکرات جاری نیاز است بر موضوع لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران تمرکز شود، زیرا هنوز بزرگترین و پیچیده‌ترین مانع بر سر راه مذاکرات، این مسئله است.

او در ادامه از اینکه طرف‌های اروپایی در جدیت ایران در مذاکرات شک دارند ابراز شگفتی کرده و این شک را بدبینی غربی‌ها علیه ایران خواند و تاکید کرد که مذاکرات آسان نیست، اما پیشرفت می کند.

اولیانوف که نقش یک میانجی غیررسمی بین تهران و واشنگتن را بازی می‌کند، صبح به طور جداگانه با هیئت‌های ایرانی و سپس آمریکایی دیدار کرد. در همین حین به گفته یک خبرگزاری کره جنوبی، معاون وزیر امور خارجه این کشور در وین به سر می‌برد تا در مورد وجوه مسدود شده ایران در سئول گفت‌وگو کند.

شرکت کنندگان در مذاکرات هسته‌ای پس از چند روز وقفه به دلیل تعطیلات سال نو، روز دوشنبه برای تکمیل مذاکرات احیای توافق هسته‌ای امضا شده با ایران در سال ۲۰۱۵ در وین گرد هم آمدند.

پیش از شروع دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در وین مقامات کشورمان بار‌ها اعلام کرده بودند در این دور از مذاکرات به دنبال وقت‌کشی نیستند و در صورتی که آمریکا تحریم‌های علیه ایران را لغو کند تهران نیز به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد کرد.

با این وجود حتی در میانه مذاکرات، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان اعمال کرد که واکنش مقامات ایران را برانگیخت. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در همین راستا اعلام کرد که واشنگتن قادر به درک این مسئله نیست که کارزار شکست حداکثری و گشایش دیپلماتیک نقیض هم هستند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: