صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۱۶ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 06
کد خبر: ۱۱۶۷۳۸

توئیت خطیب‌زاده در سالگرد حمله به کنگره آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی در سالگرد حمله به کنگره آمریکا نوشت: روز ۶ ژانویه، جهان شاهد گوشه‌ای از آن چیزی بود که دهه‌هاست آمریکا تلاش می‌کند آن را به دیگر کشورها صادر کند.

یه گزارش راهبرد معاصر «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در توئیتی در سالگرد حمله به کنگره آمریکا نوشت: روز ۶ ژانویه، جهان شاهد گوشه‌ای از آن چیزی بود که دهه‌هاست آمریکا تلاش می‌کند آن را به دیگر کشورها صادر کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: همان زمان که از ترامپ بابت عملکرد غیرقانونی خود در اقصی نقاط عالم حساب‌کشی نشد، این آشوب قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: رسم روزگار است، از هر دست که بدهی، از همان دست پس خواهی گرفت. در آن اتفاق، درس‌های زیادی برای آمریکا هست.

گفتنی است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز با انتقاد شدید از رئیس جمهور سابق این کشور او را به تحریک گروه‌های اغتشاش‌طلب برای حمله به کنگره متهم و آن را شورش مسلحانه توصیف کرد. 

به گزارش فارس، ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: