صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۴۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 12
کد خبر: ۱۱۷۵۴۲

هشدار بارش برف و باران به کشاورزان

به گفته مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی، عشایر راستای البرز و زاگرس به دلیل احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

به گزارش راهبرد معاصر مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند. حقیقت گفت: با توجه به کاهش دما در نوار شمالی کشور، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و مناطق غربی توصیه می شود که کشاورزان از محصولات برداشت شده محافظت و نسبت به پاکسازی آب مزارع اقدام کنند.

به گفته مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی، عشایر راستای البرز و زاگرس به دلیل احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

حقیقت گفت: در صورت ریزش برف باغداران نسبت به برف تکانی نهال های جوان اقدام کنند.

طبق آمار اعلام شده از سوی مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته مجموع بارش کشور ۶۷.۱ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۷۳.۴ میلی متر و در دوره بلندمدت ۸۲ میلی متر بوده که این امر کاهش ۸.۵ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۸.۱ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر گزارش های سازمان هواشناسی روند کاهش دما در روزهای آتی ادامه دارد و تا پایان دی ماه هوای سردی خواهیم داشت. بارش ها تا پایان فصل زمستان در اکثر نقاط نرمال است.

آمارها نشان می دهد که اکثر استان ها وضعیت بارش زیر نرمال است، اما استان کرمانشاه کمترین میزان بارش و هرمزگان ۴۰.۱ میلی متر نسبت به نرمال افزایش بارش داشته است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: