صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۵ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 15
کد خبر: ۱۱۷۷۰۸

نشست انگلیسی‌ها در ابوظبی درباره سازش با رژیم صهیونیستی

هیاتی از گروه موسوم به توافقنامه‌های ابراهیمی در بریتانیا، در پایتخت امارات با وزیر خارجه این کشور گسترش عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه را بررسی کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات در کاخ امارات در ابوظبی با هیئتی از رهبران گروه توافقنامه‌های ابراهیمی در بریتانیا دیدار کرد.

به گزارش روسیا الیوم، گروه توافقنامه‌های ابراهیمی در بریتانیا، یک سازمان غیرانتفاعی است که هدف آن حمایت از اجرا و گسترش توافقنامه‌های صلح تاریخی در خاورمیانه خوانده شده است.

هیات اعزامی از این گروه به ابوظبی شامل لیام فاکس، وزیر سابق دفاع و تجارت بریتانیا و رئیس گروه توافقنامه‌های ابراهیمی و اعضایی از پارلمان انگلیس شامل مارک گارنیر، نایب رئیس کمیته تجارت بین‌الملل، استفان کراب، نماینده و رئیس گروه دوستان محافظه‌کار اسرائیل در پارلمان و لیزا کامرون، عضو و رئیس امور خارجی در پارلمان انگلیس است.

در این دیدار آنچه تلاش‌های گروه توافقنامه‌های ابراهیمی در بریتانیا برای حمایت از توافقات صلح ابراهیمی در منطقه و گسترش ارزش‌های همزیستی و مدارا بین ملت‌ها خوانده شده مورد بررسی قرار گرفت.

از دیگر محور‌های این نشست، بررسی روابط راهبردی میان امارات و انگلیس و همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور برای تقویت و تحکیم ارکان امنیت و ثبات در منطقه خوانده شده است.

وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات هم از آنچه کمک‌های مثبت و ملموس گروه توافقنامه‌های ابراهیمی در حمایت از توافق‌نامه‌های صلح در خاورمیانه و گسترش ارزش‌های همزیستی و مدارا در میان ملت‌ها خواند، قدردانی کرد.

وزیر اماراتی همچنین گفت که تلاش‌های انجام شده توسط این گروه بریتانیایی منجر به امضای توافق‌نامه همکاری مشترک در دبی با «شراکه»، یک سازمان غیر انتفاعی تاسیس شده توسط رهبران جوان کشور‌های خلیج فارس و رژیم اسرائیل شده است.

وی در این زمینه آنچه را صلح معرفی کرد در ایجاد پل‌های تساهل و همزیستی میان ملت‌ها و تحقق آرزو‌های آن‌ها برای توسعه، پیشرفت و رفاه سهیم خواند.

عبدالله بن زاید آل نهیان در ادامه مدعی شد توافقنامه‌های صلح ابراهیمی منجر به تحکیم امنیت در منطقه و ایجاد جوامعی باثبات و مرفه می‌شود که چشم به راه آینده‌ای روشن و توسعه یافته برای نسل‌های آینده هستند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: