صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۶ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 16
کد خبر: ۱۱۷۸۹۵

علت شنیده شدن صدای انفجار مهیب در همدان چه بود؟

گزارش‌های از شنیده شدن صدای مهیب در شهرستان اسدآباد در استان همدان منتشر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، گزارش‌های از شنیده شدن صدای مهیب در شهرستان اسدآباد در استان همدان منتشر شده است.

هنوز مشخص نیست که منبع و علت صدای مهیب چه بوده است، اما براساس گزارش‌ها شدت صدا در بعضی جا‌ها به حدی بوده که در و پنجره‌های خانه هم لرزیده است و مردم را به بیرون از خانه کشانده است.

گفته می‌شود این صدای مهیب در همدان و برخی مناطق کرمانشاه و کردستان نیز شنیده شده است.

صابرین نیوز در خبری تایید نشده مدعی شد صدای انفجار در کرمانشاه، سنندج و همدان، در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید است که به تازگی به زرادخانه نیرو‌های مسلح ایران پیوسته اند.


توضیحات فرماندار اسدآباد

سعید کتابی  با بیان اینکه صدایی در حول و حوش ساعت ۲۴ شنیده شد اظهار کرد: ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است، اما این امکان رد شد.

وی افزود: هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم.

فرماندار اسدآباد تصریح کرد: در حال حاضر نیز دستگاه‌های خدمات رسان در حال بررسی هستند و با تمام روسای ادارات در تماس مستقیم هستم و بحثی در جایگاه‌های سوخت نیز رخ نداده است.

وی با تأکید بر اینکه امکان اینکه صدا از شهری دیگر رسیده باشد و یا زلزله باشد هم وجود دارد که در حال پیگیری هستیم خاطرنشان کرد: زلزله‌نگاری هم بررسی شد، ستاد بحران در حال پیگیری است، اما تا کنون هیچ گزارشی دال بر اینکه اتفاق خاصی در شهرستان رخ داده باشد، نرسیده است.

 

دلیل شنیده شدن صدای انفجار در استان‌های غربی هنوز مشخص نشده است

محمود عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانشجو درباره دلایل شنیده شدن صدای انفجار در برخی استان‌های غربی کشور طی شب گذشته اظهارکرد: تا بدین لحظه تماس‌هایی را با نهاد‌های ذی ربط داشتیم، اما هنوز دلایل اصلی این موضوع مشخص نشده است.

وی تاکید کرد: به محض اطلاع یافتن درباره ابعاد و دلایل این مسئله، به مردم شریف ایران اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

"صدای شنیده شده در غرب کشور ارتباطی با فعالیت‌های نظامی ندارد"

 

در پی شنیده شدن صدا‌های مهیب در شب گذشته در برخی استان‌های غربی کشور و انتساب آن به آزمایش سامانه‌های پدافندی هوایی و فعالیت آموزشی و نظامی، یک منبع آگاه نیرو‌های مسلح  این گمانه زنی‌ها را رد کرد و گفت: صدا‌های شنیده شده ارتباطی با فعالیت‌های نیرو‌های مسلح و تست سامانه‌های پدافندی ندارد.

این مقام آگاه همچنین برخی گمانه زنی‌ها در فضای مجازی که علت صدا‌های شنیده شده را به انجام عملیات خرابکارانه و حمله خارجی نسبت می‌دادند را نیز تکذیب کرده و تاکید کرد منبع اصلی صدای شنیده شده وقوع رعد و برق در منطقه غرب کشور بوده است.

به گزارش تسنیم، حوالی ساعت ۲۴ شب گذشته صدای مهیبی در استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان شنیده شده که پس از آن برخی سایت‌های خبری علت آن را آزمایش سامانه‌های پدافندی عنوان کردند. علاوه بر این فرماندار شهر اسدآباد همدان نیز با بیان اینکه انفجاری در استان همدان به وقوع نپیوسته و صدای شنیده شده در این استان مربوط به استان‌های همجوار بوده است، منبع تولید این صدا را فعالیت‌های آموزشی نیرو‌های مسلح عنوان کرده بود.

 

توضیحات معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در خصوص صدای مهیب در استان همدان


معاون امنیتی و انتظامی با رد هر گونه گمانه‌زنی درخصوص علت صدای مهیب در شهرستان اسدآباد استان همدان، گفت: این صدا بدلیل صوت ایجاد شده احتمالا ناشی از رعد و برق بوده است.

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درخصوص شنیده شدن صدای مهیب در استان همدان، گفت: با بررسی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مشخص شد که صدای شنیده شده ناشی از رعد و برق بوده و حادثه خاصی رخ نداده است.

 

اعلام دلیل توقف پرواز‌ها در آسمان غرب کشور


ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی درباره توقف پرواز‌ها در آسمان غرب کشور و در پاسخ به این سوال که آیا توقف پرواز‌ها ارتباطی با صدای مهیب شب گذشته در این مناطق دارد، گفت: تنها دلیل توقف پرواز‌ها در غرب کشور شرایط جوی است. پرواز خرمشهر از تهران آماده پرواز بود که به دلیل شرایط نامساعد جوی، تشخیص داده شد که بهتر است این پرواز انجام نشود.

وی ادامه داد: همچنین از صبح امروز چند پرواز در این مسیر standby بوده‌اند که تمام این پرواز‌ها برای حفظ ایمنی پرواز و جان مسافران لغو شدند تا شرایط جوی در این مسیر بهبود پیدا کند و توقف پرواز‌ها در این مناطق به موضوع دیگری ارتباط ندارد.

 

گزارش صداوسیما از ماجرای شنیده شدن صدای مهیب در غرب کشور/ نظرات مردم چه بود؟

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: