صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۲۳
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 19
کد خبر: ۱۱۸۵۹۹

پرداخت تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن به سیل زدگان کشور

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت ۲۰۰ میلیون وام و ۷۰ میلیون اعتبار بلاعوض ساخت مسکن و همچنین پرداخت ۳۰ میلیون وام و ۴۰ میلیون اعتبار بلاعوض تعمیر مسکن به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر اکبر نیکزاد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همزمان با سیل به فوریت بحث آماربرداری خسارات حوزه مسکن را انجام و به دولت منعکس کرد، اظهار داشت: ‬دولت تشکیل جلسه داد و پیشنهادهایی که از طریق بنیاد مسکن به ستاد حوادث کشور منعکس شده بود در این جلسه مصوب شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده‌‬ ۲۰۰ میلیون وام، ۳۰ میلیون اعتبار بلاعوض ساخت، ۲۰ میلیون اعتبار بلاعوض معیشتی و ۲۰ میلیون اعتبار بلاعوض اسکان موقت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در مجموع در حوزه واحدهای تخریبی و ساخت آنها، ۲۰۰ میلیون وام و ۷۰ میلیون اعتبار بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در حوزه تعمیرات مسکن نیز ۳۰ میلیون وام، ۲۰ میلیون اعتبار بلاعوض تعمیر و ۲۰ میلیون اعتبار بلاعوض معیشتی یعنی جمعاً ۳۰ میلیون تومان وام و ۴۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض در نظر گرفته شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه دولت مصوبه را داده و پرداخت تسهیلات با یک فاصله زمانی تأمین می‌شود، یادآور شد: اما بنیاد مسکن هیچ موقع آسیب دیدگان را منوط به دریافت پول نمی‌کند و کار را شروع می‌کند.

وی ادامه داد: ظرف یک ماه آینده یک مقدار از اعتبارات بلاعوض پرداخت شده و بانک‌ها شروع به پرداخت تسهیلات می‌کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه حجم خسارت‌ها استان به استان متفاوت است، گفت: به طور مثال در استان سیستان و بلوچستان ۲۱۰۰ واحد تخریب نوسازی و ۲۰۰۰ واحد تعمیری داریم./مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: