صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۳۰ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 20
کد خبر: ۱۱۸۶۹۰

یک منبع فرانسوی: تغییر رویکرد در مذاکرات وین ضروری است

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی اظهار داشت که نیاز به تغییر رویکرد مذاکره کنندگان در دور بعدی گفتگو‌ها در ماه فوریه (بهمن ماه) است.

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی امروز (پنجشنبه) گفت که پیشرفت در مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران، موضوعات اساسی را در برنگرفته است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با رویترز گفت: «پس از دیدار با وزرای انگلیس، فرانسه و آلمان به به این نتیجه رسیدیم که در مذاکرات پیشرفتی جزئی وجود داشته و گفتگو‌ها به کندی پیش میرود و موضوعاتی وجود دارند که مهم هستند، اما در دستور کار مذاکرات وین قرار ندارند.»

این منبع اظهار داشت که تغییر در دور بعدی مذاراکرات ضروری و تعیین کننده خواهد بود. مذاکرات در وین نمی‌تواند به همان منوال دور‌های قبلی در ماه‌های میلادی مارس، آوریل، مه و... (فروردین، اردیبهشت، خرداد و ...) ادامه پیدا کند و این روند غیرقابل دفاع است. اگر ایران به همین مسیر در سطح هسته‌ای ادامه دهد و مذاکرات به همین منوال پیش برود، طرفین موفق به احیای توافق برجام نخواهند شد.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای تقریباً دو ماه پیش مجدداً از سر گرفته شد. طرفین مذاکره کننده قبلاً اعلام کرده بودند که امیدوارند در چند هفته آینده به موفقیت دست یابند، اما بعضی از غربی‌ها ادعا کردند که اختلافات در مورد مهم‌ترین مسائل هنوز حل نشده باقی مانده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: