صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 29
کد خبر: ۱۱۹۷۹۸

استقرار سامانه های موشکی روسیه در بلاروس

وزارت دفاع روسیه از استقرار مجدد سامانه‌های موشکی «پانتسیر-اس» به عنوان بخشی از رزمایش نظامی اتحادیه روسیه و بلاروس خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه گفت: «روسیه به عنوان بازرسی از نیرو‌های اتحادیه دو کشور، ۱۲ سامانه موشکی ضد هوایی «پانتسیر-اس» و سامانه توپخانه‌ای «AA» را در بلاروس مستقر کرده است.»

به گزارش اسپوتنیک، ارتش روسیه اعلام کرد سامانه‌های موشکی شامل ۱۲ خودروی جنگی است که هر کدام می‌توانند ۱۲ موشک ضدهوایی را پرتاب کنند.

بر اساس اعلامیه این وزارتخانه، پس از پایان تخلیه نیرو و تجهیزات، نظامیان به سمت مناطق مشخص شده رژه می‌روند و در آنجا به عنوان بخشی از سامانه دفاع هوایی منطقه‌ای واحد بلاروس و روسیه، آموزش‌های رزمی را آغاز می‌کنند.

روز پنجشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو روند استقرار مجدد جت‌های جنگنده سوخو-۳۵ به بلاروس را برای انجام رزمایش نظامی تکمیل کرده است. خدمه پروازی از فرودگاه خاباروفسک بلند شدند و مسافتی حدود ۸ هزار کیلومتر را طی کردند. در جریان استقرار مجدد، دو فرود در منطقه نظامی مرکزی صورت گرفت. اوایل این هفته، چتربازان روسی نیز وارد بلاروس شدند.

رزمایش نیرو‌های دولتی اتحادیه روسیه-بلاروس در دو مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول، که تا ۹ فوریه (۲۰ بهمن) به طول می‌انجامد، نیرو‌های نظامی در خاک بلاروس مستقر و تجمیع خواهند شد. هدف مرحله دوم که تا ۲۰ فوریه (۱ اسفند) ادامه دارد، تمرکز بر سرکوب، دفع تهاجم خارجی، مقابله با تروریسم و حفاظت از منافع کشور خواهد بود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: