صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 07
کد خبر: ۱۲۱۱۶۶

پولشویی تازه‌ترین اتهام فرزند ملکه انگلیس

شاهزاده اندرو فرزند ملکه انگلیس که تاکنون به شدت درگیر پرونده تجاوز به دختری زیر سن قانونی بوده اکنون کمک به پولشویی هم به اتهاماتش افزوده شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، فروش عمارت ۱۵ میلیون پوندی شاهزاده اندرو به یک میلیاردر خارجی برای کمک به پولشویی میلیون‌ها دلار، تازه‌ترین پرونده کیفری علیه وی است. دوک یورک (لقب سلطنتی پسر دوم ملکه) این ملک مجلل را در معامله‌ای جنجالی در سال ۲۰۰۷ به مبلغ ۱۵ میلیون پوند به تیمور کولیبایف قزاق فروخت.
بازرسان خصوصی گفتند اکنون به مستنداتی قانع کننده برای مشکوک شدن به خرید املاک برکشایر برای تطهیر پول اختلاس شده از فروش دارایی‌های دولتی قزاقستان دست پیدا کرده اند. وکلای کولیانف، اما دادخواستی به دادگاه عالی انگلیس ارائه کرده و ضمن رد این گزارش مدعی شده اند این گزارش حقوق حفاظت از داده‌های او را نقض کرده است. منابع حقوقی می‌گویند ممکن است اندرو برای این پرونده به عنوان شاهد به دادگاه احضار شود.
این در حالیست که نهاد سلطنت در تدارک برگزاری جشن هفتادمین سال سلطنت ملکه ۹۵ ساله انگلیس بر این کشور است، او که ۲۵ سالگی پس از فوت پدرش تاجگذاری کرد و طولانی‌ترین مدت سلطنت یک نفر در تاریخ این کشور را به خود اختصاص داده است./صدا و سیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: