صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 08
کد خبر: ۱۲۱۲۹۸

مشاور بایدن به خاطر توهین و قلدری مجبور به استعفا شد

مشاور ارشد علمی کاخ سفید به دلیل آزار و اذیت سایر کارکنان و توهین به آن‌ها در محل کار، استعفای خود را ارائه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، یک مشاور ارشد علمی کاخ سفید روز دوشنبه در پی اتهامات آزار و اذیت در محل کار، استعفای خود را ارائه کرد؛ رفتاری که جو بایدن در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود وعده داده بود در برابر آن هیچ گونه انعطافی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اریک لندر، مدیر دفتر سیاست‌های علمی و فناوری، در استعفا نامه خود نوشت: «من از اینکه با نحوه صحبتم با همکاران سابق و فعلی خود، به آن‌ها آزار رسانده ام، عذرخواهی می‌کنم.»

وی با اذعان به اینکه «پا را فراتر از حد گذاشته» است، افزود: «من در پی این بودم که خودم و همکارانم را برای رسیدن به اهداف مشترکمان، گاهی با زیر سوال بردن و انتقاد، تحت فشار قرار دهم.»

اریک لندر به ویژه بر ابتکار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با هدف کاهش دستکم ۵۰ درصدی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در ۲۵ سال آینده که اخیراً راه اندازی شده بود، نظارت داشت.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا یک روز پس از مراسم تحلیف، به تیم‌های خود هشدار داده بود که هیچ گونه لغزشی را تحمل نخواهد کرد.
وی گفت: «وقتی این را می‌گویم، شوخی نمی‌کنم: اگر با من کار می‌کنید و من بشنوم که با یک همکار با بی‌احترامی رفتار کرده یا او را تحقیر می‌کنید، شما را فورا اخراج می‌کنم.»

استعفای اریک لندر نخستین مورد در تیم کاری جو بایدن نیست. یک سخنگو پس از تهدید یک روزنامه نگار و اظهارات جنسیتی در یک مکالمه تلفنی، مجبور شده بود استعفا دهد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما