صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 13
کد خبر: ۱۲۲۰۲۱

واکنش وزیر کشور به افزایش قیمت‌ها

وزیر کشور گفت: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست.

به گزارش راهبرد معاصر؛  احمد وحیدی، وزیر کشور، در گفت‌وگوی خبری با برنامه نگاه یک با عرض تبریک ایام الله دهه فجر و تجدید میثاق مردم عزیز کشورمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: دشمنان طی چهار دهه اخیر تلاش کردند که مردم عزیز کشور را از ادامه مسیر متعالی انقلاب اسلامی دلسرد کنند.

 

وی اضافه کرد: اتخاذ رویکرد تحریمی، فشار اقتصادی و جنگ رسانه‌ای گویای مجموعه تلاش‌های دشمنان در ناامیدسازی مردم از انقلاب است.

 

وزیر کشور با بیان اینکه تصور دشمن و حامیان‌شان بر این بود که به هر روی این میزان تلاش و فعالیت نتیجه خواهد داد؛ گفت: حضور پرشور و انقلابی مردم عزیز در بزنگاه‌های حساس سیاسی به‌خصوص یوم الله 22 بهمن تمامی نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن را برهم زد.

 

وحیدی در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی همراهی و ایستادگی مردم عزیز کشور با آرمان‌های انقلاب اسلامی چیست، گفت: ایمان قوی مردم به اسلام، مکتب اهل‌بیت(ع) و باور عمیق به اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) باعث شده است که مردم مسیر انقلاب را با تمام سنگ‌اندازی‌های دشمن حفظ و پایدار نگه دارند.

 

وی گفت: این مسائل فراتر از امور مادی است و همواره بینش انقلابی و پیوستگی و همراهی مردم ایران نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

 

وزیر کشور تأکید کرد: نباید از نظر دور داشت که دشمن با راهبرد فشار حداکثری دنبال تضعیف پایه‌های مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

 

وحیدی اظهار داشت: رویکرد فشار حداکثری راهبردی بسیار جدی از سوی دشمن بود که براساس این استراتژی بدون جنگ و رویارویی مستقیم دنبال تحقق و عملیاتی کردن نقشه‌های اصلی‌شان بودند که با تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی و حضور انقلابی مردم در صحنه، این راهبرد در عمل با شکست مواجه شد.

 

وی در پاسخ به سؤال مجری این برنامه درباره شیوع ویروس سویه جدید امیکرون در کشور گفت: یکی از کارهای خیلی مهم در دولت سیزدهم مدیریت موفق بیماری کرونا بود.

 

وزیر کشور گفت: تلاش هدفمند و منسجمی در دولت آغاز شد و نتیجه این تلاش‌ها واکسیناسیون مناسب در کشور است که از بسیاری از کشورهای دنیا آمار واکسیناسیون بالاتری داریم.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تصریح کرد: مسئولان بهداشتی همواره روی این موضوع تأکید دارند که واکسیناسیون علی‌رغم اثر بالا کافی نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری برای مهار بیماری منحوس کروناست و برای همین نباید با عادی‌انگاری زمینه جولان بیشتر ویروس کرونا را در کشور موجب شویم.

 

وحیدی گفت: عادی‌انگاری از یک‌سو و قدرت سرایت‌پذیری سویه جدید باعث وارد شدن در پیک ششم شد.

 

وی گفت: واکسن به‌اندازه کافی در کشور وجود دارد و از مردم عزیز کشور درخواست داریم نسبت به تزریق واکسن برای ایمنی بیشتر بدن در مواجهه با سویه جدید نسبت به تزریق دوز دوم و سوم اقدام کنند.

 

وزیر کشور درخصوص اعمال محدودیت‌ها هم گفت: ستاد کرونا محدودیت در حوزه حمل‌ونقل و برگزاری مراسم در مکان‌های مسقف به‌ناچار برای حفظ سلامتی مردم اعمال کرده است.

 

وحیدی اضافه کرد: طبیعی است که اگر جریان رشدیابنده بیماری در کشور ادامه یابد حتماً محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از مردم عزیز انتظار داریم بیماری هرچه سریع‌تر در کشور فروکش یابد.

 

وزیر کشور همچنین گفت: تصمیمات و اعمال محدودیت‌های کرونایی مبتنی بر اجماع علمی و نظرات نخبگانی است.

 

موضوع افزایش قیمت‌ها از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی بود و در این خصوص ستاد تنظیم بازار با مسئولیت معاون اول ریاست‌جمهوری است و دائم قیمت‌ها کنترل می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه کالاها باید با قیمت مناسب به مردم عرضه شود؛ خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که قیمت‌ها بدون ضابطه رشد نکند و اصناف و نهادهای نظارتی مسئول رسیدگی به قیمت‌ها هستند.

 

وزیر کشور گفت: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست و همکاران در وزارت جهاد و صمت تلاش جدی برای کنترل قیمت کالاها و اقلام مورد نیاز مردم ترتیب داده‌اند.

 

وحیدی درخصوص آزادسازی سواحل هم گفت: با دستور ریاست محترم جمهوری، گشایش‌های خیلی خوب در حوزه آزادسازی سواحل شمالی کشور آغاز شده است و در این خصوص شاهد استقبال دستگاه‌های اجرایی در اجرای تصمیم مهم و قانونی رئیس‌جمهور هستیم.

 

وی گفت: اصل ماجرا این است که ظرفیت‌های طبیعی برای همه مردم است و نباید استفاده از دریا، کوه و رودخانه محدود به استفاده افراد خاصی باشد.

 

وزیر کشور همچنین گفت: کار آزادسازی به‌نحو مؤثری در حال انجام است و مناسب‌سازی سواحل برای استفاده عموم مردم به‌عهده شهرداری‌های هر منطقه است.

 

وحیدی در رابطه با سفرهای استانی دولت هم گفت: مسئولین باید بین مردم باشند و ارتباط مستقیم مردم با مسئولین ارزشمند است.

 

وی همچنین گفت: فلسفه دیگر سفرهای استانی دیدار با مسئولین محلی اعم از دهیار، بخشدار و فرماندار است و این امر از حیث تنظیم روابط میان بخش‌های تصمیم‌گیر کلان کشور با حوزه‌های کوچک و محلی اهمیت دارد.

 

وزیر کشور تصریح کرد: در سفرهای استانی نیازهای ضروری مردم با کار کارشناسی بررسی و تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد.

 

وحیدی گفت: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های قبلی است و البته متناسب با ضرورت‌ها پروژه‌های جدید تعریف می‌شود.

 

وی با اشاره به دستاوردهای خوب سفرهایی که تاکنون صورت گرفته است؛ تصریح کرد: از جمله این دستاوردها افتتاح فاضلاب شهری در استان خوزستان بود که این کار با سفر رئیس‌جمهوری اتفاق افتاد و خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر هیچ مشکلی در استان خوزستان با فعالیت سیستم فاضلاب شهری پیش نیامد.

 

وزیر کشور درخصوص فرآیند بازسازی مناطق سیل‌زده هم گفت: کار بازسازی مناطقی نظیر اندیکا، چابهار، و همچنین جنوب کرمان و شهر لامرد در استان فارس به‌نحو مؤثری در حال انجام است.

 

وحیدی در این خصوص گفت: لازم است از همه حوزه‌های فعال در امر امدادرسانی به سیل‌زدگان به‌خصوص از نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، ناجا و گروه‌های جهادی تقدیر و تشکر لازم را بابت همه حمایت‌های ارائه‌شده داشته باشم.

 

وی در پایان به حل شدن مشکل تمدید اقامت شاعر افغانستانی مقیم در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت به‌دنبال ارائه خدمات متاسب و باکرامت به همه مهاجرین افغانستانی است./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: