صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 20
کد خبر: ۱۲۳۰۳۲

مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی ۱۴۰۰ کلیه کارمندان دولت و بازنشستگان از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ عیدی ۱۴۰۰ کلیه کارمندان دولت و بازنشستگان از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

همچنین به‌موجب این مصوبه، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خریدخدمت، قراردادی و موقت به‌نسبت خدمات تمام‌وقت آنان در سال ۱۴۰۰ است و در هر حال میزان عیدی این‌گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر مبلغ عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی، ۵۵۰ هزار تومان هم به‌عنوان حق عائله‌مندی همسر و فرزند به حساب افراد واریز می‌شود تا مجموع عیدی سال ۱۴۰۰ به حدود دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برسد.

این در حالی است که پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد عیدی بازنشستگان آب رفته است. چراکه تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ابلاغیه ارسال شده و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

یعنی در حالی که عیدی کارمندان دولت تا دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چه متاهل باشند، چه مجرد، فرزند داشته باشند یا نه، همان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. مگر اینکه نظر دولت در این باره عوض شود و حق عائله‌مندی هم به این عدد اضافه شود./تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: