صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۴۵
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 21
کد خبر: ۱۲۳۲۱۵

ضرورت داشتن کارت واکسن برای سفرهای نوروزی

بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در حال حاضر داشتن کارت واکسن برای سفرهای نوروزی ضروری است و با توجه به شرایط رفتار ویروس کرونا احتمال کاهش و یا افزایش محدودیت‌ها وجود دارد.

به گزارش راهبرد معاصر رییس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرنشینان خودروهای شخصی که به خراسان رضوی سفر می‌کنند، در صورت نداشتن کارت واکسن، توسط پلیس‌ به شهر مبدا خود بازگردانده می‌شوند.

مهندس فرشید وفا روز دوشنبه افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در حال حاضر داشتن کارت واکسن برای سفرهای نوروزی ضروری است و با توجه به شرایط رفتار ویروس کرونا احتمال کاهش و یا افزایش محدودیت‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه خبری مبنی بر ممنوعیت سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ اعلام نشده است، بیان کرد: بر همین اساس مقرر شده است بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس برای افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، صادر نشود و اولویت صدور بلیت با کسانی است که تزریق سه دُز واکسن آنها انجام شده و فاقد علائم مشکوک به بیماری باشند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در ایمنی زایی بیماری کووید ۱۹ گفت: هیچ واکسنی ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند، اما انجام آن در مسیر حفظ سلامت بسیار موثر است ، بنابراین نباید افرادی که هر سه دُز واکسن را دریافت کرده‌اند تصور کنند، هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

رییس گروه سلامت کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیشتر افرادی که به واسطه کرونا در موج‌های پنجم و ششم فوت کرده‌اند، کسانی هستند که واکسن نزده‌ و یا واکسیناسیون خود را ناقص انجام داده‌ بودند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: