منع فعالیت بیش از ۵ هزار راننده تاکسی واکسن نزده در تهران از اول بهمن-راهبرد معاصر

منع فعالیت بیش از ۵ هزار راننده تاکسی واکسن نزده در تهران از اول بهمن

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: ۵۱۷۷ راننده تاکسی در تهران تاکنون هیچ واکسن کرونا تزریق نکرده و البته این افراد شناسایی شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۷ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 17
کد خبر: ۱۱۸۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، سید علی محتشمی‌پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره جزئیات ابلاغیه اتحادیه تاکسی‌های کشور گفت: با توجه به آخرین ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت واکسیناسیون، ابلاغیه‌ای هم توسط اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور به تاکسیرانی تهران اعلام شده است و بر این اساس راننده‌هایی که تاکنون اقدامی برای دریافت واکسن نکرده باشند، از بهمن‌ماه به منظور انجام خدمات حمل و نقل عمومی امکان فعالیت نخواهند داشت.

وی افزود: ۵۱۷۷ راننده تاکسی در تهران تاکنون هیچ و اکسن کرونایی تزریق نکرده‌اند که این افراد شناسایی شده‌اند و تا ابتدای بهمن فرصت دارند جهت دریافت واکسن کرونا اقدام کنند تا بتوانند در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت کنند.


رانندگانی که کارت واکسن نداشته باشند از فعالیت منع خواهند شد

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در صورت بی‌توجهی، رانندگانی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند از فعالیت در تاکسیرانی منع خواهند شد و تا زمانی که کارت واکسیناسیون معتبر آن‌ها به دفاتر هماهنگی و اداری تاکسیرانی ارائه نشود، اجازه فعالیت با تاکسی را نخواهند داشت.

وی اعلام کرد: همچنین گشت‌های کنترل و نظارت این موضوع را به صورت رندومی میان رانندگان تاکسی بررسی می‌کنند و در صورت مواجهه با این تخلف، مطابق با آیین‌نامه انضباطی با راننده برخورد خواهد شد.


وجود ۷۸ هزار تاکسی و ۸۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران

محتشمی‌پور با اشاره به اینکه ۷۸ هزار تاکسی در شهر تهران وجود دارد و ۸۰ هزار راننده بر روی این تاکسی‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: در صورتی که رانندگان تاکسی به اتحادیه تاکسیرانی کشور بی‌توجهی کنند، در گام بعد رانندگان می‌توانند از طریق QR کدی که روز شیشه تاکسی نصب شده استعلام بگیرند که آیا راننده واکسن دریافت کرده است یا خیر.


آمار رانندگانی که تست کرونای آن‌ها مثبت باشد روزانه به ما اعلام می‌شود

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: همچنین طی تعامل با اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور قرار شده است آمار رانندگانی که تست کرونای آن‌ها مثبت باشد نیز به صورت مستمر و روزانه به ما اعلام شود تا از فعالیت آن‌ها و انتقال کرونا جلوگیری شود.

وی بیان داشت: از ۱۲ آذر تاکنون ۴ راننده تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و در صورتی که تست کرونای این افراد مثبت باشد حق فعالیت بر روی تاکسی را ندارند و در صورت بی‌توجهی تخلف انجام داده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

این مسئول اعلام کرد: طبق تعامل وزارت بهداشت با اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور کدملی و نام رانندگانی که تست کرونای آن‌ها مثبت باشد به ما اعلام خواهد شد تا از فعالیت آنان در خطوط جلوگیری شود و پس از منفی شدن تست‌شان مجوز فعالیت بر روی تاکسی را خواهند داشت.


ارائه بسته حمایت از رانندگان

محتشمی‌پور در پاسخ به این پرسش که در شرایط ابتلا به کرونا چه حمایتی از راننده و خانواده آن انجام می‌گیرد، گفت: تاکنون و از ابتدای کرونا بسته‌های حمایتی میان رانندگان و تاکسیرانانی که بیماری خاص داشته‌اند توزیع شده است و سازمان تاکسیرانی به صورت دوره‌ای اقلام پرمصرف مانند گوشت، برنج، روغن و... را برای این رانندگان فراهم می‌کند و این موضوع ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی دو دوره برای خانواده‌های تاکسیرانان که همسرشان را به دلیل کرونا از دست داده‌اند بسته حمایتی ارسال شده و این موضوع تداوم خواهد داشت./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده