صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 22
کد خبر: ۱۲۳۲۹۳

حرکت نیرو‌های حافظ صلح روسیه به سمت اوکراین+ فیلم

پس از دستور اجرای یک مأموریت حفظ صلح در دونتسک و لوهانسک از سوی رئیس‌جمهور روسیه اولین واحد‌های نیرو‌های حافظ صلح روسیه به سمت دونباس حرکت کردند.

به گزارش راهبردمعاصر، منابع خبری اعلام کردند پس از فرمان ولادیمیر پوتین مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک، اولین واحد‌های نیرو‌های حافظ صلح روسیه به دستور رئیس‌جمهور این کشور برای محافظت از دونباس حرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور اجرای یک مأموریت حفظ صلح در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را صادر کرده است.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پوتین از وزارت دفاع این کشور خواسته است که با دونتسک و لوهانسک توافق‌نامه امضا کند تا وظیفه تضمین صلح در آن‌ها را انجام دهد.

منابع خبری با انتشار تصاویری اعلام کردند ارتش و نیرو‌های ویژه روسیه به حرکت خود به سمت جمهوری دونتسک ادامه می‌دهند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد سربازان روسی بدون نشان و درجه نظامی و ده‌ها خودروی نظامی در ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین مستقر شده‌اند.

 



شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که رسانه‌های روسی گزارش دادند ۲ کاروان نظامی روسیه به سمت دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین رفتند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: ما همچنان شاهد آماده‌سازی برای عملیات نظامی گسترده روسیه هستیم که شامل کشتی‌های آبی خاکی و تجهیزات واحد‌های هوابرد می‌شود. ما انتظار داریم که نیرو‌های روسی امشب یا فردا در چارچوب مأموریت به اصطلاح حفظ صلح به سمت دونباس حرکت کنند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد که ۲ کاروان نظامی این کشور وارد دونباس شدند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: