صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 22
کد خبر: ۱۲۳۳۷۰

آخرین وضعیت پرونده قصاص محیط بان کرمانشاهی

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست کشور گفت: امروز سخنگوی قوه قضاییه گفته‌اند که ما هنوز درخواست ماده ۴۷۷ در پرونده محیط‌بان کرمانشاهی را نداده‌ایم، ولی ۳ هفته قبل نامه درخواست را به امضای معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست به قوه قضاییه ارسال کرده‌ایم.

به گزارش راهبرد معاصر، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور ظهر امروز در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: امروز سخنگوی قوه قضاییه گفتند که در مورد حکم قصاص برای محیط بان کرمانشاهی هنوز درخواست ماده ۴۷۷ از سوی سازمان محیط زیست ارسال نشده و این در حالی است که ما سه هفته قبل درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را به دستگاه قضایی و دفتر رییس قوه ارسال داشته‌ایم.

وی افزود: جای سوال دارد که سخنگوی قوه قضاییه چرا امروز گقت که سازمان محیط زیست درخواست ۴۷۷ نداده در حالی که ما سه هفته پیش درخواست اعمال ماده ۴۷۷ با امضای آقای سلاجقه معاون رییس جمهور به دفتر ریاست قوه ارسال شده است و این که چرا بعد از سه هفته فرمودن که ما تقاضا نداده‌ایم که برای ما هم جای سوال است!



به گفته محبت خانی، ما ادله‌هایی هم بار دیگر ارائه کرده‌ایم که محکم است و یکی از آن‌ها ادله‌ای است که نشان می‌دهد که درگیری اساسا در منطقه مسکونی نبوده است و حداقل ۲۰ تا ۳۰ متر داخل منطقه حفاظت شده، رخ داده و این‌ها را مستند کرده‌ایم و پیوست پرونده کرده‌ایم که موضوع رخداد در محیط مسکونی را رد می‌کند و ادله‌های دیگری هم هست که به پرونده اضافه شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که تاکنون چندین بار برای حل و رفع مشکل این محیط بان کرمانشاهی شخصا و همین طور همراه رییس سازمان محیط زیست به کرمانشاه سفر کرده‌ایم و تلاش بسیار ویژه‌ای از سوی دادگستری کرمانشاه، استانداری و چهره‌های ملی و محلی و ریش سفیدان برای کمک به حل این پرونده و رضایت اولیای دم صورت گرفته است، عنوان داشت: متأسفانه مادر متوفی هم به فاصله سه ماه از پس از فوت پسرش دعوت حق را لبیک گفته است.

سرهنگ محبت خانی از مسؤولان محلی و ملی و همه عزیزان فعال در این پرونده خواست به تلاش‌های خودشان با جدیت ادامه دهند و از دستگاه قضایی نیز که واقعا با همت خوبی کنار محیط زیست هستند نیز می‌خواهیم که درخواست ماده ۴۷۷ سازمان محیط زیست در این پرونده را بررسی کنند.

 امروز دادخدا پالیک از فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست هرمزگان تودیع و کاظم شریفی به عنوان فرمانده جدید این یگان معارفه شد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: